A mi autónk dízelben is menő

Suzuki SX4 S-Cross 1.6DSuzuki SX4 S-Cross 1.6D

Esztergomban most az S-Crossok gördülnek le a Suzuki futószalagjáról. Ez az az autó, amire a legbüszkébben mondhatjuk: a mi autónk. Igaz megjelenése kissé megosztó – bár egyre többen szeretik markáns formáját – de egyértelműen felfelé pozicionálja a márkát. Dízelben pedig mást is tud: Suzuki SX4 S-Cross 1.6D teszt.

Nagyot fordult mára a világ: a korábban lesajnált Suzuki tulajdonosok ma már úgy érezhetik magukat egyenrangúnak a középméretű crossoveresek között, hogy közben egyszerre két ütős modell közül is választhatnak. De amíg a mindent taroló Vitara kicsit konzervatívabban elegáns, az új SX4 S-Cross több mint ráncfelvarráson esett át: új identitást kapva lett áramvonalasabb, sportosabb. Különösen igaz ez a legnagyobb erőforrású crossoverre az 1,6-os dízelesre, amely nemcsak kívül, hanem erőforrásával és természetesen SX4, vagyis összkerék-meghajtással – és már az induló GL+ kiviteltől is ledes fényszóróival – garantálja a dinamikus vezetési élményt. A nálunk járt S-Cross is ezt a legolcsóbb, felszereltséget képviselte 6 sebességes kézi váltóval, ami gazdaságosan optimális megoldásnak nevezhető.

A vizuális megnagyobbításhoz ügyesen megválasztott út a robosztus, előre merészen megtört hajlítású, krómozott hűtőrács. Ami ugyan elsőre sokakból heves érzelmi reakciókat váltott ki, de ma már a kritizálók többsége is arról beszél, hogy megszerette az S-Cross merészen új arcát, amihez az egész autótestet átölelő, markáns vonalvezetés társul. És amihez különösen jól áll, az általunk tesztelt autó kifejezetten erőteljes megjelenést adó galaktikus szürke színe.

Az SX4 S-Cross vezetési élményén a Suzuki új generációs összkerekes technológiája, az ALLGRIP 4×4 is nagyot dob, ami négy választható üzemmóddal segíti az adott viszonyokhoz, hangulathoz legjobban illeszkedő vezetési mód kiválasztását. Amíg az autó az átlagos útviszonyokra és az alacsony fogyasztásra koncentrálva, csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel, a Sport, a kanyarokban nagyobb nyomatékot juttatva a hátsó kerekekre, a sportos vezetési élményre fókuszál. Mindeközben pedig a gázpedál/nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra. Télen pedig még akkor is ha éppen nincs hó, csak az annál sokkal veszélyesebb fagy, kifejezetten jól jön a Snow mód, amely a havas, poros, lefagyott utakon, a nagyobb tapadást megteremtve garantálja a biztonságosabb vezetést. A Lock mód pedig a hátsó kerekekre több nyomatékot továbbítva és eközben az ESP-t optimalizálva szabadítja ki az autót a hó, a sár vagy homok fogságából úgy, hogy a 60 km/órás sebesség elérésekor átkapcsol a Snow üzemmódba.

Az S-Cross persze nemcsak külsőre tűnik nagynak, a Magyarországon kapható modellek közül a legnagyobb beltérrel büszkélkedik, ami előre, hátra és felfelé is elég minden utasnak. Már csak azért is, mert hátul is rendes méretű ülések várják az utasokat. A Suzuki persze ennél a modellnél sem akar belülről többnek látszani, mint ami: megbízható, takarékos, elnyűhetetlen járgány. A crossover beltere azonban így is jól állátható, ugyanakkor az egyszerű anyagok ellenére is, szemre szép. Az ülés kényelmes, a varrott bőrrel borított kormány többfunkciós, amiről a tempomatot is vezérelhetjük és emellett ital és egyéb tárolókkal is jól felszerelkezett.

A központi infotainment egység az új modelleknél már megszokott és bevált optimális méretű, jól kezelhető képernyőről vezérelhető. Azzal az apró Suzuki hibával, hogy a műszerfal és a központi kijelző órája nem mindig mutat azonos időt – és mindez általában is néhány perccel mást, mutat, mint a valóság – a beállítás lehetőségét pedig nem könnyű felfedezni.

Emellett az sem az első alkalom, hogy egy bejövő hívás után elszáll a rádió hangja, ami csak egy újabb indítás után kel életre. Viszont bónusz az előre és hátra állítható könyöklő, ami a hosszabb utazások idején jön különösen jól. A kétfedeles csomagtartó sem kicsi, összességében 1269 literes a csomagtér.

A többféle vezetést – például a ráfutást jelző – rendszerek mellett olyan plusz megoldás erősíti a biztonságérzetet, mint az ESPŽ ami, ha a kerekek elveszítik tapadásukat, a motorvezérlés módosításával, valamint a megfelelő fék automatikus működtetésével segíti a vezetőt, míg a hegymeneti elindulás segítő a meredek emelkedőkön könnyíti meg a sofőr dolgát. A Suzuki által szabadalmaztatott Total Effective Control Technology (TECT) karosszéria pedig az esetleges baleset során a fellépő ütközési energiát nyeli el úgy, hogy nemcsak az autó utasai mellett, szükség esetén a gyalogosok testi épségét is a lehető legnagyobb mértékben megóvja.

Az egész család számára optimális SUV belépő ára 4 milliótól indul, az általunk tesztelt autó ára 5,3 millió, míg a GLX 1.6 4WD TCSS Panorama dízel 7,4 millió. A metál gyöngyház felár pedig 130.000 Ft.

érsekm.

Legyél az első hozzászóló "A mi autónk dízelben is menő" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*