Városi dzsungeltől a nagy túrákig – egy vagány útitárs a Suzukitól

Az Utazó Magazinnál jár teszten járt a Suzuki S-CROSS, amely mára az ország egyik legnépszerűbb modellje. Megnéztük, mitől olyan vonzó ez a hibrid SUV!

Kezdjük előbb egy kis statisztikával! A Suzuki a Magyarországon 2022-ben regisztrált 13 859 személygépkocsival 12,43 százalékos részesedést ért el, és immár hetedik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést. A márka sikerében óriási szerepe volt tavaly a két hibrid húzómodellnek, a két legnépszerűbb Suzukinak – az egyaránt Esztergomban készülő – Vitarának és az S-CROSS-nak. Ezek nem csak házon belül, hanem a konkurensekkel szemben is jól teljesítettek, a Vitara és az S-CROSS is bekerült a TOP3-as mezőnybe, és megnyerte saját kategóriáját. A 7187 darab eladott S-CROSS-szal például a Suzuki 26,36 százalékos piaci részesedést ért el ebben a szegmensben.

Vagyis Az Utazó Magazinnál teszten járt Suzuki S-CROSS mára az ország egyik legnépszerűbb modelljének számít – korántsem véletlenül. Már a külső is vonzza a szemet, és a tervezők remek arányérzékére vall az: úgy sikerült a ma olyannyira népszerű SUV-stílust hozni, hogy közben nyoma sincs robusztusságnak, túlzó méreteknek, formai elemeknek. A titok nyitja talán csak annyi, hogy az S-CROSS épp annak látszik, ami: strapabíró, hétköznapi városi használatra és nagy utazásokra tervezett SUV, amelyet több látványos dizájnmegoldással tettek vonzóbbá.

Bent az utastérben is talán az tűnik fel leginkább, hogy miközben a mai trendeket követő a műszarfal, a beltér kialakítása nincs túlbonyolítva. Beülve talán nem ver sokkal hevesebben a szívünk, ugyanakkor biztos, az is, hogy tíz év múlva is szerethető lesz a benti világ. Ahhoz pedig néhány perc is elég, hogy meggyőződjünk róla, a kezelőegységek könnyen áttekinthetőek, a központi érintőképernyős rendszer menüje hamar megtanulható, logikusan felépített. Az üléskomfortra sem lehet panasz, és háromgyerekes családok számára is jó választás lehet a körülbelül 4,3 méter hosszúságú S-CROSS, amelynek 430 literes csomagtere a legtöbb esetben biztosan elég.

Ahogy a teljesítmény is bizonyosan elég ahhoz, hogy megfelelő dinamikával mozgassa a mintegy 1,2 tonnás autót. Ebben az is segít, hogy precízen kapcsolható, jól hangolt hatsebességes kéziváltó csatlakozik a benzinmotorhoz, mindezt pedig megfejeli egy mild-hybrid, azaz öntöltő hibrid rendszer. A rendszer a lassításkor keletkező energiából generált áramot használja egy elektromotor működtetésére az üzemanyag-fogyasztás minimalizálása és a vezetési teljesítmény növelése érdekében.

Összességében elmondható, hogy az S-CROSS szerethető formával, praktikus belsővel és átlagos használathoz tökéletes motorizáltsággal, alapáron is magas felszereltséggel rendelkezik, s ezek együtt teszik igazán jó választássá. Különösen úgy, hogy a kategória tarifáit ismerve, a jócskán tízmillió alatt maradó indulóár továbbra is a legjobb ár-érték arányú kocsik között tartja az S-CROSS-t.