A Ford idén januárban jelentette be, hogy 2020-ra minden Európában bemutatott modelljét felszereli valamilyen elektromos hajtáslánccal. Ennek megfelelően a nagy tavaszi, amszterdami Ford-seregszemlén egy sor hibrid újdonságot mutatott be a gyártó.
Explorer: tényleg mindent visz!
2020 elejétől Magyarországon is rendelhető lesz a vadonatúj Ford Explorer SUV plug-in hibrid változata. A 3,0 literes EcoBoost benzinmotor, az elektromotor és generátor hatékony kombinációja 450 lóerős teljesítményt és 840 Nm forgatónyomatékot kínál. Mindez 10 fokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolódik. Ekkora erővel a SUV könnyedén elvontat egy 2500 kilogrammos utánfutót. Másfelől viszont a városi forgalomban akár 40 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással.
Az ultramodern hajtáslánc mellet az Explorer persze maradt, ami volt: hatalmas, kényelmes utazóautó. Jó példa erre az: az első és második üléssorban utazók több mint 1 méteres fej- és lábteret, valamit több mint 1,5 méter széles vállteret élvezhetnek. Ugyanakkor a harmadik sor utasainak sincs okuk panaszra, hiszen a 96 centiméteres fejtérnek, a több mint 1 méteres válltérnek és a 83 centiméteres lábtérnek köszönhetően hátul még a felnőttek is kényelmesen elférnek.
Nagycsaládosok álma a Tourneo Custom plug-in hibrid
Akinek az Explorer sem elég nagy, az választhatja az új Ford Tourneo Custom plug-in hibridet. A nulla károsanyag-kibocsátású működést a hosszú hatótávolsággal kombináló, tágas, nyolcüléses Tourneo Custom plug-in hibrid modell 2019 végétől lesz kapható az európai piacon és Magyarországon is. Az otthoni elektromos hálózatról is feltölthető rendszer mérsékli a fogyasztást, a károsanyag-kibocsátást, és a nyolc vagy akár kilenc üléses személyszállító behajthat az ultra-alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba, amelyek egyre szaporodnak az európai nagyvárosokban.
A Tourneo Custom plug-in hibrid első kerekeit egy elektromotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort, amibe emellett a fékezési energiát hasznosító regeneratív töltés is besegít. A tervek szerint a fejlett hibrid hajtáslánccal az autó 50 kilométert tud majd megtenni nulla károsanyag-kibocsátással, az 1,0 literes EcoBoost motor rásegítésével pedig 500 km lesz a hatótávolsága. Nem csak olcsón, környezetkímélőn, hanem kényelmesen lehet majd utazni a nagy Ford Tourneo Custom plug-in hibridben: a két hátsó üléssora egymással szembe és a menetirány felé is fordítható.
Sportos Kuga, luxus Kuga, elektromos Kuga
Kívül-belül megújult a sikeres Kuga SUV, amelyből tavaly 153.800 darab kelt el. A kifinomult Titanium, a sportos ST-Line és a prémium Vignale verzió mellett helyett kapott az EcoBlue hibrid és full hibrid változat is. Előbbinél takarékosabbá teszi a 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotort egy elektromotor, amely a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát használja, de kívülről nem lehet tölteni. Utóbbinál a 2,5 literes benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 lóerő. A Ford első európai plug-in hibrid modellje 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos üzemben. Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe.
Közeledik a Puma
Még nem kapható, de már egyre közeledik a Puma, a Ford SUV-hangulatú kompakt, mild hibrid, azaz nem tölthető crossovere. A Puma az év végén kerül forgalomba, és kivételes kidolgozású, minőségi gyártásáról a romániai Ford Craiova összeszerelő üzem gondoskodik majd, amelybe a vállalat 2008 óta közel 1,5 milliárd eurót fektetett be.