Erős évet zárt 2019-ben a Volkswagen globálisan és Magyarországon is, a hazai importőr pedig arra számít, hogy a stagnáló piaci körülmények ellenére is tovább bővülhetnek 2020-ban.
2019-ben a Volkswagen világszerte 6,2 millió járművet szállított ki, ami 0,5 százalékos bővülést jelent 2018-hoz képeste. Európában 1,7 millió autón adtak túl, és ez 0,9 százalékos növekedést jelentett. Érdemes kiemelni, hogy 2018-hoz képest jelentősen növekedett az ügyfelek érdeklődése az elektromos Volkswagenek iránt: világszerte 80.000 darabot szállítottak ki, ami ugyan az összes eladott jármű számához képest nem tűnik nagynak, de ez a mennyiség már jelentősnek mondható. És érdemes kiemelni azt is: ez a bővülés mintegy 60 százalékos piaci növekedésnek felel meg.
A Volkswagen jól teljesített tavaly a hazai piacon is, amelyen a múlt évben – csaknem 16 százalékos bővülés nyomán – 157,9 ezer autó kelt el. Ebből a Volkswagen 10.897 autóval vette ki a részét, ami mintegy 6,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A Volkswagen-csoport márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója, Dalnoki Balázs egy napokban tartott sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy a tavalyi eredményeik elérésében szerepe volt a nagycsaládosokat hétüléses autóvásárlásban segítő állami programnak, aminek köszönhetően körülbelül ezer autóval nőttek eladásaik. Pozitív tapasztalatként említette az új elektromos e-up! fogadtatását.
Új modellekből idén sem lesz hiány: 2020-ban hét újdonság lesz elérhető, ráadásul ezek közül több már VW új elektromos-hibrid márkájaként érkezik. Várhatón az év derekán kezdődik meg a teljesen elektromos ID.3 modellcsalád bevezetése. Mindennek köszönhetően a hazai importőr úgy számol, hogy a 2019-es 6,7 százalékos részesedését 2020-ra 7,5 százalékra növelheti.