MSC Cruises: tíz új óceánjáró 2026-ig

A világ legnagyobb magánkézben lévő hajótársasága, az Európában és Dél-Amerikában vezető MSC Cruises a közelmúltban helyezte vízre legújabb óceánjáróját, a még félkész Bellissimát. Az ünnepségen a vállalat nagyra törő tervekről számolt be.

Az Atlanti-óceán partján fekvő franciaországi városban, Saint-Nazaire-ben rendezett eseményen amellett, hogy az MSC Cruises vezetői – élükön Pierfrancesco Vago ügyvezető igazgatóval – bemutatták a flottájukhoz 2019 márciusában csatlakozó 171 ezer tonnás óceánjárót, az STX Europe gyártásában készülő Bellissimát, szót ejtettek a svájci központú hajótársaság távlati terveiről is.

Vízen a Bellissima

Az MSC Cruises első lépésben azt szeretné elérni, hogy 2023-ra öt olyan hajójuk legyen, mint a májusban útjára bocsátott Meraviglia, amely jelenleg a cég legnagyobb és legmodernebb tagja. E cél megvalósítása érdekében az STX Europe-pal korábban két új ultramodern óceánjáró – a Grandiosa és a Virtuosa – gyártásáról is megállapodtak, az STX France pedig két másik csúcskategóriás, egyenként 200 ezer tonnás óriáshajó gyártásába kezd bele a következő években.

A napjainkban 15 tagú flottával rendelkező MSC azonban a távolabbi jövőre is gondol: a 2023-ban befejeződő első ütem után újabb hároméves bővítési időszak következik, amely során öt vadonatúj hajó kezdheti meg világkörüli útjainak sorozatát. A társaság számításai szerint az ambiciózus tervek megvalósításához több mint 110 milliárd eurót kell mozgósítaniuk 2026-ig.

Boruzs Álmos