A Német Turisztikai Hivatal (DZT) egy interaktív roadshow-val népszerűsíti Németországot mint kulturális úti célt november 6. és 24. között négy délkelet-európai nagyvárosban. Prágában, Budapesten, Belgrádban és Bécsben a DZT külképviseletei nyilvános helyeken nagy érdeklődést keltő eseményeket szerveznek, amelyek a kultúrára nyitott közönség számára különleges módon mutatják be Németországot, a kultúra országát.
A promóciós részben imázsvideók futnak egy LED-falon. Különleges élményként a közönségnek lehetősége nyílik arra, hogy a híres lipcsei Gewandhausorchester zenekart „személyesen vezényelje”. A nagy LED-falon egy három perces zenekari video kerül bemutatásra Gustav Mahler D-dúr szimfóniájának részleteivel, amelyet a mester Lipcsében komponált. A „karmester” egy interaktív területen mozog karmesteri pulpitussal, a virtuális zenekar pedig egy rugalmas médium segítségével reagál a karmester mozgásaira, gyorsítja vagy lassítja előadását. Az önjelölt karmesterek később videóként megkapják nagy fellépésüket egy személyre szabott érkezési oldalon keresztül. A roadshow állomásait előzetesen a közösségi média csatornákon, a rádióadókon és a véleményvezéreken keresztül népszerűsítik az adott piacokon.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A délkelet-európai piacok már most is a legnagyobb növekedési rátával rendelkező küldőpiacok a németországi beutazás számára. Hosszú távú előrejelzéseink további erős növekedési potenciált jeleznek, Ausztria például a 2017-es négy millió vendégéjszakáról hat millióra fejlődhet 2030-ig. Ezen küldőpiacok utazói számára a kulturális utazások és a városlátogatások a legfontosabbak. Cross-média roadshow-kampányunkkal élményközpontú és érzelmekkel teli módon szólítjuk meg ezt a dinamikusan növekvő célcsoportot és nyerjük meg a kulturális úti cél Németország számára.”
Az interaktív zenekarturné Budapesten 2018. november 12–13-án látható naponta 14 és 20 óra között. A rendezvény helyszíne a Zsinagóga előtti Herzl Tivadar tér, amely a városközpont közvetlen közelében, egy történelmi lakóövezet szívében, számos kávézó és étterem szomszédságában fekszik.
Az idei évben január és augusztus között összesen 534 368 magyar vendégéjszakát jelentettek, amely 4,3 százalékos növekedésnek felel meg az előző év ugyanezen időszakához képest. A magyar utazók németországi utazásainak 33 százaléka üdülés, 28 százaléka üzleti utazás és 39 százaléka rokoni és baráti látogatás, illetve más privát utazás. A németországi üdülések terén 2017-ben 55 százalék a városlátogatásokra és rendezvényturizmusra, 9 százalék a körutazásokra és 18 százalék az üdülőövezetekre esett.