Lökést adtak a németországi beutazás újraindításának

A Német Turisztikai Hivatal két év után először élőben rendezte meg a Germany Travel MartTM vásárt az Oberammergau és a Zugspitz régióban.

Idén május 1. és 3. között a nemzetközi utazási szakma és média 34 országból érkező képviselői találkoztak egymással Oberammergauban, hogy a Germany Travel MartTM (GTM) rendezvényen szerezzenek információkat a legújabb németországi trendekkel, fejlesztésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban, illetve hogy megismerjék a régiót. A szakmai esemény középpontjában az új üzletek megkötése állt a következő évre. A GTM a németországi beutazó turizmus legfontosabb értékesítési rendezvénye, amely minden évben „Green meetingként” a Német Turisztikai Hivatal (DZT) szervezésében kerül megrendezésre változó régiós partnerek közreműködésével.

A DZT immár 2012-óta „green event”-ként, azaz zöld rendezvényként bonyolítja le a GTM-et. Az idei eseményen szintén nagy hangsúly helyeződött a fenntarthatóságra, a környezet, illetve a klíma védelmére és az akadálymentességre. Ehhez hozzá tartozik például a résztvevők környezetbarát utazásának támogatása vagy a regionális forrásokból származó étkezési ellátás.

A GTM fő magját a két workshop-nap képezi, amely keretén belül idén a német turisztikai iparág 164 vállalkozása mutatta be a nemzetközi utazási szakma több mint 200 bevásárlójának a beutazó turizmusban realizált szolgáltatások sokszínűségét és kínálatuk minőségét, illetve tárgyaltak az üzletkötési lehetőségekről.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Miután a GTM rendezvényt a koronavírus miatt az elmúlt két évben csak virtuális formában tudtuk megrendezni, 2022-ben egyértelmű jelzést küldünk a beutazás további helyreállításához: a fontos küldőpiacainkon világszerte látható külföldi utazási kedv az IPK International felmérése szerint 80 százalékkal a legmagasabb értéket érte el a pandémia kezdete óta. A DZT szakértői csapata a nemzetközi utazási szakma több mint 250 key accountjával megerősítette a kereslet megemelkedését a fenntartható utazások szektorában, amelyben Németországot az első helyre állítják.”