Németország márkaimázsának rekordértéke: sorozatban hatodszor első helyen a nemzetközi összehasonlításban

ErlangenFotó: ©DZT_Andrea Hitzemann

Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022-es felmérésében Németország sorban hatodszor és összesen nyolcadszor ért el első helyezést a 60 ország között végzett összehasonlításban. Ezáltal Németország rekordot ért el: nincs még egy olyan ország, amely eddig sorban hatszor vezető pozíciót ért volna el, amióta 2008-ban először került sor az NBI felmérésére.

Ebben az évben a második és a harmadik helyen Japán és Kanada végzett. Így az úticél Németország a gyorsan változó keretfeltételek, mint az infláció, a gazdasági krízis, a korona pandémia utóhatásai vagy a geopolitikai konfliktusok ellenére a nemzetek versenyében kitűnő hírnévre építhet.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Az aktuális kihívások eredményeként a desztinációk versenye egyre éleződik. Ezért még inkább fontos a megbízhatóan erős imázs. Az NBI az analitikus értékelésével és más felmérésekkel összeköttetésben értékes adatokat szolgáltat tényekre alapozott marketingünk stratégiájához. Így például a jövő évben a digitalizációval és az ökológiai transzformációval tovább erősítjük az úti cél Németország pozícióját mint fenntartható úticél.”

Az NBI 2022-es felmérésének turisztikailag releváns részeiben Németország mindenekelőtt a „Historic Buildings”, „Vibrant Cities” és „Contemporary Culture” (mindegyiknél 7. hely), illetve a „Cultural Heritage” kategóriákban (9. hely) ért el jó helyezést. Ezek az úti cél Németország számára fontos értékek támogatják azokat a profiltulajdonságokat, amelyeket a felmérésben résztvevők összekötnek a desztinációval: 42 százalékuk a turisztikai úti cél Németországhoz az „Educational” jelzőt, 32 százalékuk a „Fascinating” és 30 százalékuk az „Exciting” minősítést társította. Ezen felül számos más aktuális felmérés is alátámasztja mind keresleti, mind kínálati oldalon Németország kiváló pozícióját fenntartható úti célként a nemzetközi versenyben.

Ezáltal Németország az SDG-indexben – amely leképezi az országok eredményeit az UNO-klímacélok elérésénél – a hatodik helyen végzett, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Index felmérésében az ötödik helyen és a YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking rangsorában az összes európai országból az első 10 között végzett.

A DZT megbízásából készített IPK International exkluzív felmérésében 2022. szeptemberben a németországi beutazás 27 küldőpiacán a külföldi utazók világszerte értékelték a német kínálat spektrumát a klíma- és környezetvédelemre, illetve a fenntarthatóságra való tekintettel. Ebben az elemzésben Németország a harmadik helyet érte el – Svájc és Svédország mögött, megelőzve Dániát, Franciaországot és Ausztriát. A pozitív arculatot és a versenyképes kínálatot visszatükrözi az ügyfelek elégedettsége: így a Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2021. júliustól 2022. áprilisig) szerint a Net Promoter Score – az a mutató, amely annak a valószínűségét mutatja, hogy milyen szinten ajánlanák tovább Németországot mint üdülési desztinációt barátoknak és ismerősöknek – a -100-tól a +100-ig terjedő skálán + 66 volt.