New Yorkba és Chicagóba is közvetlenül repülhetünk a LOT-tal

Jövő májustól egyszerre az USA két turisztikailag és üzletileg fontos városába, New Yorkba és Chicagóba indít közvetlen járatot Budapestről a LOT Lengyel Légitársaság. Nézzük az okokat és az árakat!

Az alaphelyzet adott: a Malév csődje után öt éve az utolsó fecske, az American Airlines – akinek gépeire a magyar nemzeti légitársaság biztosította, „hordta rá” a ferihegyi utasokat – is kivonult Budapestről. A 2008-ban indult, a turizmust is megrengető nagy világgazdasági válság elmúltával világszerte megnőtt az utasforgalom, és így Ferihegyre is visszatért az élet. Több nagy nevű légitársaság is megjelent a magyar piacon, de a magyar nemzeti légitársaság hiányában Magyarországról nem volt, aki légi járatot indítson az USA-ba a leghatékonyabb üzemelési modellt kereső amerikai légitársaságoknak pedig nagyobb gondokkal kell megküzdeniük, mint hogy Budapestet is felvegyék a menetrendbe.

A politikai felhangtól sem mentes erőteljes lobbimunka – amelyből a hírek szerint a Budapest Airport is kivette részét – eredményeként végül is logikus, hogy a Lengyel Nemzeti Légitársaság, a LOT látott fantáziát abban, hogy a budapesti piacot – amihez a környező országok közeli településiről is vár utasokat – kiaknázza. Már csak azért is, mert az USA-ból is szépen növekszik a Magyarországra utazók száma, hanem azért is – vagy inkább elsősorban ezért, mert a Lengyel Légitársaság jól bevásárol a mai kor egyik legvonzóbb, rendkívül modern és a kompozit a szénszálas műanyag anyagfelhasználásnak köszönhetően gazdaságos géptípusából, a Boeing 787 Dreamliner-ből. Amelyből némi versenyelőnyre szert téve, a típus első európai üzemeltetőjeként eddig hat került a flottájába, mellette kettő van még megrendelés alatt, és az egyiket már kölcsön is adták a spanyol Air Europa-nak.

L2

Így aztán maradt kapacitása arra, hogy a jövő nyári menetrendben májustól, budapesti bázist létre hozva, egy gépet dedikáltan a magyar piacra fenn tartson. Amivel Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója szerint hetente négyszer repülnek Budapestről, közvetlenül New Yorkba és kétszer Chicagóba, ahová korábban még soha nem volt közvetlen járat Budapestről. Vagyis, ahogyan sokan gondolták korábban, vagy ahogy egykoron a Malévben akkor tulajdont szerzett Alitalia, Rómán keresztül kivitelezte, most nem Varsóból érkezik a járat, hanem tisztán Budapestről indul, és oda is érkezik meg. Sőt még arra is jó esély van, hogy magyar személyzettel is találkozzunk a fedélzeten.

L8

A LOT honlapján már meg is jelentek és foglalhatók is a járatok. New Yorkba május 3-án indul az első járat. Budapestről hetente négyszer: hétfőn, csütörtökön, pénteken és vasárnap 11.55-kor emelkedik fel, és 9 óra 45 perc repülés után, amerikai idő szerint 15.40-re érkezik meg a JFK reptérre. Visszafelé amerikai idő szerint 18.15-kor indul a járat, és 8 óra 35 perces repülés után, itteni idő szerint másnap reggel 8.50-kor érkezik meg.

L6

Chicagóba május 5-től kedden és szombaton 11.35-kor indul a LOT gépe Budapestről, és 10 óra 15 perces út után helyi idő szerint 14.50-re érkezik meg. Visszafelé 16.35-kor indul a járat Chicagóból, és 9 óra 20 perces repülés után másnap reggel 8.55-kor érkezik Ferihegyre. Azokon a napokon, amikor nincs közvetlen járat, a LOT Varsó érintésével kínál járatokat oda vagy vissza.

L3

A jegyárak a következőképpen alakulnak, figyelembe véve azt is, hogy a LOT széles törzsű gépein három osztály, a turista és a vízszintesre elfektethető ülésekkel rendelkező business mellett egy prémium turista osztály is található, ahol az ülés némi lábtartóval felszerelve ad a turistaosztálynál nagyobb kényelmet.

LOT Economy Class: LOT Premium Economy: LOT Business Class

New York – Budapest         605 USD (163.000 Ft)                1660 USD                         3250 USD

Chicago – Budapest            695 USD                                         1595 USD                         3215 USD

A közvetlen járat természetesen nagy előny, és természetesen egy jegy ára attól is függ melyik napokra vesszük a jegyet. Néhány próbát azért tettünk: például a Turkish Airlines 430 euróért (2017. 07. 08-i árfolyamom 132.000 Ft), a Lufthansa 134.000 Ft-ért, az Air France pedig 122.000 Ft-ért kínálja a Budapest-New York utat turista osztályon, egy átszállással.

Érsek M. Zoltán

 

Legyél az első hozzászóló "New Yorkba és Chicagóba is közvetlenül repülhetünk a LOT-tal" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*