Racionális emberek autója – SX4 S-Cross teszt

Eddig sem volt könnyű választani a Vitara és az SX4 S-Cross között, a ráncfelvarrás nyomán azonban még közelebb került a Suzuki sikerautójához a 2013-ban debütált “SUV-stílusú” modell.

Első pillantásra érthetetlen helyzetet teremtett magának és potenciális ügyfeleinek a Suzuki, amikor a régi sikermodellje, a Vitara mellé behozta 2013-ban az SX4 S-Crosst. Mert az autókat csupán eszköznek tekintő úrvezetők szemszögéből nézve, kevés a különbség a kettő között: mindkettő „városi terepjárós” forma, egyaránt körülbelül 4,2-4,3 méter hosszú, majdnem azonos szélességű és magasságú, alig több mint egy tonnás autó, ráadásul még az alapáruk is hasonló.

Igaz, a Vitara neve jobban cseng, nagy múltja van már, és megjelenése kétségkívül vagányabb, divatosabb. Az SX4 S-Cross ehhez képest kevésbé tűnik ki a forgalomból, ráadásul az óriási hűtőrács megosztó lehet. Csakhogy mindez kevéssé számít, ha a már említett, racionális, az autókra eszközként tekintő vásárlók aspektusát vesszük alapul.


Az utastérben azért már akad néhány olyan részlet, ami segíthet a döntésben. Itt, főleg a hátsó üléssorban már érződik az, hogy az SX4 S-Cross ha csak kicsit is, de hosszabb a Vitaránál, ráadásul a beltér kialakítása miatt széltében is nagyobbnak érződik leheletnyit a kocsi. A 430 literes csomagtér pedig egyértelműen az SX4 S-Cross felé billenti a mérleg nyelvét.

A tesztre kapott GL+ felszereltség révén nem csak a helykínálat miatt érezhetjük kényelemben magunkat: míg a ráncfelvarrás során külsőre keveset változott a modell, addig a felszereltség jelentősen kibővült. Az ebben a szegmensben szokásos felszereltségi csomag része például az automata és LED-es első lámpa, a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, az pedig már korántsem általános, hogy a hátsó üléstámla dőlésszögét is lehet állítani.


Az SX4 S-Cross menet közben is „vitarás”, amennyiben a magasabb üléspozíció révén jó átlátni a forgalmat. A tesztelt verziót hatsebességes kézi váltóval, 1,4-es, 140 lóerős turbómotorral és összkerékhajtással szerelték, ami remek triónak bizonyult: földutakon éppen olyan jól megállta a helyét, mint hosszabb autópályás etapokon. Ha kell, akkor úgy tíz másodperc alatt letudja a százas sprintet, és a katalógusadatok szerint akár kétszázzal is képes hasítani. Vagyis ez sem segít dönteni abban: Vitara vagy SX4 S-Cross? Ami biztos: egyik sem rossz választás, az SX4 S-Cross leheletnyit nagyobb, praktikusabb így családi és utazóautónak annyival jobb, mint amennyivel jobban csengő neve, és vagányabb formája van a Vitarának.