A kedvező járványügyi helyzet miatt Horvátország tavaly biztonságos úti célként vonult be a köztudatba, s ennek megerősítésén 2021-ben is gőzerővel dolgoznak.
Nikolina Brnjac turisztikai és sportminiszter, valamint Kristjan Staničić, a Horvát Idegenforgalmi Közösség igazgatója bemutatta a Safe stay in Croatia projektet. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) által bevezetett Safe Travels mintájára megalkotott Safe stay in Croatia nemzeti tanúsítvány egyrészt jelentősen hozzájárulhat Horvátország biztonságos és keresett úti célként történő pozícionálásához, másrészt arra ösztönzi a turizmus megannyi szereplőjét – benzinkutak, repülőterek, kompok, szállodák, kikötők, magánszállások, múzeumok és egyéb látnivalók -, hogy továbbra is tartsák be a járványügyi intézkedéseket.
„A sajnálatos módon továbbra is a világjárványán által kísért 2021-es turisztikai évre való felkészülés során prioritásként kezeljük honfitársaink és vendégeink biztonságát és egészségét. A Safe stay in Croatia projektet és a Turisztikai és Sportminisztériumot a turizmus helyreállításáért és fejlesztéséért, a 2021-es turisztikai év megvalósításáért és a turisztikai kínálat javításáért felelős testületbe tömörült vezető turisztikai és szakmai szövetségek támogatták. Az előírt protokollok több mint 200 000 vendéglátóhelyet és turisztikai szolgáltatót fednek le”– fejtette ki Brnjac, hozzátéve, hogy kiemelt fontosságú annak biztosítása, hogy a nemzeti tanúsítvány az idegenforgalom és az utazási láncolat valamennyi érdekeltje számára elérhető legyen, amit egyébként sikerült is elérni.
A projekt promóciós kampányáért a Horvát Idegenforgalmi Közösség felel. „Márciusban és áprilisban erőteljes kampányt folytatunk majd kiemelten fontos küldőpiacainkon, úgy mint Németország, Ausztria, Olaszország, Lengyelország, Nagy-Britannia, a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Magyarország, Franciaország és Hollandia. A kampány egyébként Horvátország mint jól felkészült és biztonságos turisztikai célpontként való népszerűsítésén túl edukációs jelleggel is bír, mivel az ideérkezőket szeretnénk megismertetni azokkal a turizmus minden szegmensében bevezetésre kerülő protokollokkal és járványügyi intézkedésekkel, melyek szavatolják a biztonságos és kellemes itt-tartózkodást”- jelentette ki Staničić. Elmondta továbbá, hogy a reklámkampány figyelemfelkeltő videókban, a #SafeStayInCroatia hashtag feltüntetésével az online csatornákon és a közösségi oldalakon, valamint a fenti küldőpiacok legolvasottabb online portáljain lesz látható.
Érdemes ellátogatni a www.safestayincroatia.hr weboldalra, melyen rákereshetünk a Safe stay in Croatia tanúsított turisztikai szolgáltatókra, hét alapvető kategóriában találhatunk releváns információkat az egészségügyi és biztonsági protokollokról, illetve megtudhatjuk, hogy mi a teendőnk koronavírus fertőzés gyanú esetén.