A Magyar Nemzet szerint a társaság első évben 700 alkalmazottat vesz fel. Ha mindenki tartja ígéretét idén már legalább két Malév utód szeli az égboltot…
Meglehetősen ambíciózusan indít a legújabb Malév utód jelölt, a Sólyom. A Magyar Nemzet információi szerint az új nemzeti légitársaságot üzemeltető céget, amely közel-keleti kisebbségi befektetőkkel kezdi meg működését a Sőlyom Hungarian Airlines-t idén júniusban jegyezték be. A piros-fehér-zöld festés jövőre már tengerentúlra is repülne, miközben a kezdeti hat gépből álló flotta 2017-re már 50-re bővülne. Az első évben pedig 700 szakember dolgozhatna a cégnél, amelynek képviselője a cégbírósági adatok szerint Vágó József, aki korábban a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságának igazgatója volt.
Az origo információi azt mutatják, hogy a Sólyom Hungarian Airwayst az Opten cégadatbázis adatai szerint egy 2000-ben alapított cégből, az Avicraft Légiszolgáltató és Kereskedelmi KFt-ből szervezték át idén május végén. A cég 2011-ben 31 millió forintos nettó árbevétel mellett 636 ezer forint adózott eredményt produkált. A 3 millió jegyzett tőkéjű társaság főtevékenysége a cégadatok szerint „légi- és űrjármű gyártása” volt, de 2013 februárjától a légi személyszállítást is bejegyezték a tevékenységi körei közé. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Sólyom Hungarian Airwaysnek nincs külföldi érintettsége, tulajdonosa egy Budapesten bejegyzett cég, az idén áprilisban alapított Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding, amelynek három magyar nevű magánszemély a tagja, Vágó József mellett Hurtyák Róbert András és Lucsik János szerepel a tulajdonosok között. A cég tőkéje mindössze 500 000 forint.
A Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding nem csak egy céget alapított, májusban több mint egy tucat további kft-t hozott létre Sólyom Air kezdetű nevekkel. A céghálózatból, amelyben Lucsik János és a Holding is mindenhol tulajdonosként szerepel, kirajzolódik egy leendő légitársaság különböző munkafolyamataira specializálódott cégrendszer. Többek között bejegyezték már a Sólyom Air Informatikai Szolgáltató Kft-t, Sólyom Air Központi Beszerzési és Közbeszerzési Kft-t, Sólyom Air Légi jármű és Légijármű-alkatrész Kereskedelmi Kft-t, parkoló-üzemeltetési, pénzügyi és számviteli, PR-marketing, média és kommunikációs, illetve utazásszervező kft-ket is
További információk után keresve Az Utazó a wikipedián a
http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%B3lyom_Hungarian_Airlines oldalon, a Sólyom Hungarian Airlines neve alatt a következőt találta: Ezt a lapot törlésre jelölték. Erről a lapról egy szerkesztő törlési megbeszélést kezdeményezett, mert úgy találta, hogy nem való a Wikipédiába (például azért, mert a tárgya nem eléggé nevezetes). A megbeszélés a törlésre javasolt lapok oldalán folyik. El alatt pedig a következő információ áll: A Sólyom Hungarian Airlines magyar központú, előkészítés alatt álló légitársaság. Az üzemeltető Sólyom Hungarian Airlines Kft. bejegyzése 2013. június 13-án történt meg, sajtónyilvánosságot elsőként 2013. július 6-án, egy Magyar Nemzetben megjelenő tudósításban kapott.[1] Az Origo információ szerint több mint egy tucat „Sólyom Air” kezdetű céget jegyeztek be, melyek a légitársaság különböző munkafolyamatait lesznek hivatottak kiszolgálni.[2]
Tervek[szerkesztés] A nyilvánosságra került információk alapján a légitársaság 2013 augusztusában, 6 gépes flottával kezdené meg működését. A tervek között szerepel 2014-re tengerentúli járatok indítása is. 2017-re már 50 gépes flottával terveznek. Első évben 700 fővel, majd három év alatt fokozatosan 3000 fősre bővített munkaerővel terveznek belépni a piacra. A Sólyom Hungarian Airlines a várakozások szerint a fapados helyett a prémium kategóriában kíván majd versenybe szállni.[3] Bázisrepülőtér: Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér Flotta mérete 6 (tervezett)
akadtak már olyan légitársaság kezdeményezések, amelyek eddig még nem akartak a nyilvánosság elé lépni (ma sem) és akadtak olyanok, amelyek szintén 2013-as indulást ígértek. Ez a Hungarian World Airways (HWA), amelynek honlapján a kontaktok között az elnök, a magyar Csiky I. László mellett igazgatóként egy külföldi szakember, Sumit Mitra neve szerepel.
A Malév csődje után a facebookon alakult „Az Új Magyar Légitársaság Baráti Köre” oldalon a kezdeti reménykeltő híreket időközben felváltották a légivilág érdekességeiről szóló információk. Az egyik a változást firtató bejegyzésre a moderátortól az a válasz érkezett, hogy az oldal nem a HWA hivatalos oldala, hanem a repülést kedvelőké. A korábban az új légitársaságért küzdők között szereplő Lévai Péter bejegyzéseinek elmaradásával kapcsolatban pedig az az információ érkezett, hogy a Civil Társulásban több hónapja személyi változások történtek.
Az Utazó magazin ugyanakkor arról is értesült, hogy a közel-keleten, különösen Dubaiban – ahová a Wizzair fapados már megkezdte az üzemelést – élénk magyar vonatkozású légitársasági befektetési tárgyalások zajlanak. Egy új légi cég elindítása és különösen sikeres üzemeltetése azonban nagyon sok időt, pénzt és előkészületet igényel. Elég ha csak a megfelelő hatósági engedélyek beszerzésére, az útvonalak, menetrendek kialakítására gondolunk – és akkor még az utas és cargo üzlet szervezésről, vagyis a profit forrásról még nem is beszéltünk. Erről bővebbet ebből az írásunkból tudhat meg:
http://www.azutazo.hu/cikkek/malev-utod-aprilisban-vagy
Legyél az első hozzászóló "Sólyom lesz a Malév utód?" című cikkhez