Sörkorszak nyitás fesztivállal és kortárs művészettel Budafokon

Több mint másfél évszázad után ismét felcsapolják az első korsót az egykori Haggenmacher sörgyárban, ahol szeptember 26–28. között háromnapos fesztivállal ünneplik a budafoki sörfőzde újjászületését. A vendégeket hagyományos bajor rézfúvósok és kortárs zenei produkciók közös koncertjei, sörüzem-látogatások, különleges gasztronómiai kínálat és a frissen csapolt Haggenmacher első korsói várják. Az eseményhez az art quarter budapest művészeti központ is csatlakozik, amely 2012 óta működik a gyár falai között: az aqb alkotóinak kiállításai és installációi a sörünnep részeként kapnak helyet.

Az egykori budafoki épületben, ahol a svájci származású id. Haggenmacher Henrik 1873-ban megnyitotta első üzemét, majd fia, ifj. Henrik virágoztatta fel a gyárat, 2025-ben új korszak veszi kezdetét. A márka újjászületésének története szorosan összefonódik a hazai sörgyártás nagy alakjaival: id. Henrik lánya, Berta Lujza (Lily) 1898-ban Dreher Jenő felesége lett, így a két legnagyobb sörgyáros dinasztia családi kapcsolattá vált. A „menyasszony hazatérése” most jelképesen is megvalósul a Haggenmacher újjászületésével.

A fesztiválon a Musikkapelle Bernbeuren kétszáz éves, 24 tagú rézfúvós zenekara idézi meg a bajor hagyományokat. A zenei programokat kortárs produkciók színesítik, a vizuális művészetet pedig az aqb közössége képviseli: Köves Éva kiállítása az aqb Project Space-ben, valamint Laura Mietrup, Robin Michel és Ljuba Šlechtová rezidens művészek pop-up tárlata az aqb Nestben várja a látogatókat.

A gasztronómiai kínálatban a bajor fogások mellett a Haggenmacher elsőként csapolt sörét kóstolhatják meg a vendégek. Az új főzde a legmodernebb technológiát alkalmazza: teljesen automatizált főzőház, kiemelkedő vízszűrés, nagykapacitású palackozó és energiatakarékos rendszerek biztosítják a fenntartható működést. A söröket a budafoki pincerendszerben tárolják, jelentősen csökkentve az energiafelhasználást. A kínálatban elérhető árú, minőségi lager típusok, alacsony alkoholtartalmú változatok és újragondolt történelmi receptek is szerepelnek.

A márka megújulásában az aqb művészei is aktívan részt vettek. A vizuális arculatot Borsos János képzőművész tervezte, a koncepció kialakításában Lőrinc Lilla festőművész működött közre, a honlapot pedig Janky Máté Előd készítette. Az alkotók saját kiállításaikkal és jelenlétükkel formálják a fesztivál arculatát, amely a hely szelleméből kiindulva ötvözi a hagyományt és a kortárs szemléletet.

-azutazo-

Fotó:Freepik