Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) is bejelentette, hogy módosításokat írt elő a Boeing repülőgépgyártó cégnek az Etiópiában balesetet szenvedett repülőgép típusára, de nem állítja le e gépek repülését.
Hétfőn Kína és a karibi Cayman Airways után Indonézia is úgy döntött, hogy a vizsgálat lezárulásáig nem engedik repülni a vasárnap lezuhant gép típusát. A Nairobiba induló gép röviddel felszállás után zuhant le vasárnap Addisz-Abebától 45 kilométerre, Bishoftu település térségében, fedélzetén nyolcfős személyzettel és a több mint 30 országból származó 149 utassal. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Argentin, brazil és mexikói légitársaságok is felfüggesztették a jármű használatát és kedden bejelentették, hogy Szingapúr és Ausztrália sem engedi közlekedni a Boeing 737 MAX 8-as repülőgépeket.
A baleset újabb kérdéseket vetett fel a Boeing-737-8 MAX repülőgépek biztonságát illetően, miután egy azonos típus, amelyet a Lion Air indonéz légitársaság üzemeltetett, október 29-én a Jávai-tengerbe zuhant, 189 ember halálát okozva.
A két tragédia ellenére az amerikai gyártó állítja, hogy a típus biztonságos.
A Dél-kaliforniai Egyetem repülésbiztonsági szakértője, Thomas Antony szerint sokan vontak párhuzamot a két katasztrófa között, de jóval több tényezőt kell vizsgálni, hogy kiderüljön a valóság. A típus egyezése önmagában nem releváns, hangsúlyozza a szakértő – adta hírül az MTI.
Az Etióp Légitársaság tragédiát szenvedett járatának feketedobozait megtalálták a roncsok között, a készülékek az első vizsgálatok alapján megsérültek, így kérdéses mennyi információ nyerhető ki belőlük. A pilótafülke beszélgetéseit és a repülési adatokat rögzítő eszközök információinak elemzésével nem csak a vasárnapi katasztrófát vizsgálhatják majd, hanem a típus biztonságosságát is.
Hétfőn egyébként a New York-i tőzsdén 13 százalékos eséssel nyitottak a Boeing részvényei. Elemzők szerint utoljára a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után volt ilyen alacsony a Boeing-részvények árfolyama.