Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot 508-as, ami a kihalófélben lévő szedán kategóriába hoz új életet – és főként dizájnt.
Habár nagyjából csak az év végétől számíthatunk arra, hogy az első Peugeot 508-asok megjelennek a magyar utakon, a márka hazai bemutatóján felvonultatott paletta rendkívül bizalomkeltő volt. Ebben nem elsősorban annak volt szerepe, hogy az új 508-as semmiben nem hasonlít az elődjére, hanem annak, hogy az új modell ismét azt igazolta, a Peugeot-nál máig nem felejtették el azt, hogy egy autó – esetünkben egy limuzin – több, mint egy funkcionális ipari termék. Így viszont az új 508-asnak még arra is esélye van, hogy azon modellek közé sorolják, amelyek SUV őrületben háttérbe szorult, az üzleti világhoz kötődő imázsú szedán kategóriába is új életet lehelhetnek. A Peugeot mindezt úgy teszi, hogy a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról az ötajtós fastback (szedán/kupé) változat mellett tette le a voksát.
A francia gyártó mindenesetre nem bízta a véletlenre: miközben a 4,75 méteres, alig 1,4 méter magas modell külső vonalvezetése elegánsan karakteres, a Peugeot high-tech i-Cockpit belső tere az exkluzív anyaghasználattal, a kisméretű, dizájnos kormánnyal, a 10 colos HD érintőkijelzővel és műszeregységgel, valamint a középkonzolon elhelyezett sebességváltóval már önmagában felsőkategóriás vezetési élményt ígér. De ami egy üzletember számára talán még ennél is fontosabb, az új 508-as a tanulmányautókról visszaköszönő hűtőmaszktól, a full LED-es 3D lámpákon át a sportosan elegáns vonalvezetésig olyan dinamizmust tükröznek, ami a biznisz világában is imponáló.
Érsek M. Zoltán