A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a koronavírus-járvány miatt szoros együttműködésben a Tourismusverband Mecklenburg-Vorpommern (TMV) turisztikai szervezettel úgy döntött, hogy a Germany Travel MartTM (GTM) 2021 rendezvényt ismét digitális vásárként rendezi meg. A tervek szerint az úticél Németország legnagyobb beutazási workshopja 2021. április 27–29. között kerül megrendezésre.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „A GTM 2020 virtuális megrendezése egy hirtelen döntés volt számunkra annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány kitörése ellenére is fenn tudjuk tartani a nagyon fontos kapcsolatokat a német turisztikai partnereink és a nemzetközi vásárlók és utazásszervezők között. És bár a rendezvény visszhangja nagyon pozitív volt, nem feledjük, hogy mennyire nagy szerepet játszanak a személyes kapcsolatok az üzleti életben. Ezért szisztematikusan fejlesztjük tovább marketing-portfóliónkat. A járvány ideje alatt, ahol csak lehetséges, hibrid formátumokat, illetve virtuális helyettesítőket vetünk be.”
Tobias Woitendorf, a TMV ügyvezetője szerint: „Mecklenburg–Elő-Pomeránia intenzíven készült a GTM-re és nagy szeretettel üdvözölte volna az utazási szakmát Németország legkedveltebb üdülőrégiójában. Sajnos a koronavírus-járvány másodszor húzza keresztül a számításainkat. És bár ezt a tényt igazán sajnáljuk, mégis szerencsések vagyunk, hogy a Német Turisztikai Hivatallal szoros együttműködésben már korai időpontban sikerült egy jó alternatívát találnunk. Mecklenburg–Elő-Pomeránia büszkén viseli szerepét partnerként a virtuális GTM 2021 rendezvényen is.”
A virtualGTM 2020 rendezvény során 49 országból a nemzetközi utazási szakma 450 key accountja használta ki a platform lehetőségeit, hogy közelebbről megismerje a turisztikai szervezetek, a hotelszakmából, a szállítmányozás, a szabadidős szektor, a beutazás területéről érkező 250 német vállalkozás ajánlatait, és megállapodásokat kössön a közvetkező évre. Ennek érdekében a DZT GTM-Networking Tool felületén több mint 5700 online időpontot foglaltak le egymással a szakemberek.
Az üzleti platform mellett a résztvevők sikeresen használták az információs programot beszélgetésekkel és webináriumokkal, amelyek betekintést adtak a német beutazó turizmus jelenlegi állapotába, a legfrissebb trendekbe és a németországi turisztikai partnerek fejlesztéseibe, valamint bemutatták a DZT aktuális és tervezett marketing kampányait a következő két évre nézve.
A szolgáltatók és a vásárlók között végzett helyszíni felmérés dokumentálta az új formátum sikerét: a résztvevők 90 százaléka elégedett/nagyon elégedett volt a GTM rendezvénnyel, 83 százalékuk szerint a GTM egy jó/nagyon jó platform az üzletkötésre, míg 92 százalékuk a virtualGTM-en új üzleti kapcsolatokra tett szert.