A Citroën leleplezte új zászlóshajóját, a C5 X-et, amely eredeti, a szedánok és a kombik szintéziseként leírható vonalvezetésével megújítja a felső-közép kategóriás autók világát; az úttörő megoldás ráadásul hű marad a nagy Citroën modellek hagyományaihoz.
A C5 X-ben mutatkozik be a világújdonságnak számító Citroën Advanced Comfort aktív futómű, amely valóban azt az érzetet kelti, hogy repülőszőnyegen utazunk – ez az érzés mindig is jelen volt a Citroën történetében. Utazásra invitáló a modell belső tere is: a lounge hangulatot elsősorban az Advanced Comfort ülések elismerten kiemelkedő kényelmének és a páratlan térkínálatnak köszönhetjük, amely a hátsó üléseken különösen nagyvonalú. Az aprólékosan kidolgozott, 545 literes csomagtér ideális ajánlat a kombik kedvelői számára. A plug-in hibrid meghajtás ë-Comfort megoldásai nagyban megkönnyítik az elektromos üzemmód használatát a mindennapokban, nyugodtabb vezetést tesznek lehetővé.
Az utazás nyújtotta kellemes élményt olyan csúcstechnológiai elemek sokszorozzák tovább, mint a továbbfejlesztett Head Up Display, azaz a színes hologram-kijelző, vagy azok a vezetést segítő rendszerek, amelyek csökkentik a vezető mentális terhelését: például a Highway Driver Assist vagy az új kommunikációs felület, amely 12 hüvelykes HD kijelzőn jelenik meg és hangvezérléssel is működtethető, ráadásul widgetek segítségével pontosan ugyanúgy személyre szabható, mint a tabletek.
A C5 X olyan meghajtást kínál, amely minden élethelyzetben, a mindennapok során és váratlan esetekben is kényszermentes és teljes szabadságot nyújtó megoldást jelent: a plug-in hibrid hajtásláncot. A 225 lóerő összteljesítményű rendszerrel teljes csendben és CO2-kibocsátás nélkül tudunk elindulni, és akár 50 km-t is megtehetünk teljesen elektromos üzemmódban, akár 135 km/h sebességgel. Ez a hatótáv a napi utazások többségéhez elegendő, úgy közlekedhetünk, hogy egyáltalán nem vesszük igénybe a belsőégésű motort, gond nélkül teljesíthetjük a napi teendőinket, az autót szükség szerint otthon, a munkahelyen vagy nyilvános töltőpontokon tölthetjük. Szabadidőnkben pedig nyugodtan indulhatunk hosszabb utakra is a hatékony és dinamikus belsőégésű motort használva.
A C5 X a legjobbat nyújtja abból, amit ma a félig önvezető autózás 2. szintjének nevezünk, és ami megfelel a hatályos szabályozásoknak: a Highway Driver Assist egyesíti az adaptív tempomatot, a Stop & Go funkciót és a sávtartó asszisztenst, így a vezetőnek már nem kell minden pillanatban a sebességre és az úttartásra koncentrálnia, hiszen az autó elvégzi helyette ezeket a feladatokat.
A C5 X benzinmotoros és plug-in hibrid meghajtással lesz elérhető, 2022 elején érkezik a kereskedésekbe.