Az autó kisugárzásának magával ragadó hangulata, a finom részletektől ragyogó utastér tökéletessége, a környezetbarát jövő hatékonyságának testközeli érzése, valamint a vezetést támogató rendszerek, a járműkapcsolati megoldások és a járművezérlő funkciók innovációinak csúcstechnológiája egytől egyig az új BMW 5-ös sorozat sportos, hatékony és progresszív pozícióját hivatott bebiztosítani az üzleti prémium szegmensben.
A BMW modellpalettájának legtradicionálisabb tagja előtt járműtechnológiai innovációk egész sora kövezi ki a sikertörténet újabb fejezetéhez vezető utat. A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring aktuális generációjából világszerte több mint 600 000 darab talált gazdára, az új BMW 5-ös sorozat piaci bevezetése pedig 2020 júliusában veszi kezdetét. Mindkét karosszériaváltozat elsősorban a BMW dingolfingi gyárában lát majd napvilágot, az új BMW 5-ös limuzint azonban a bajor prémiumgyártó Grazban működő partnere, a Magna Steyr is gyártja párhuzamosan. A limuzin hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozata eközben kizárólag a kínai piacra készül, a BMW Brilliance Automotive senjangi gyárában.
Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring egyaránt elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát pedig egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza tovább. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel büszkélkedő kijelző- és járművezérlő rendszer, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig a BMW Intelligens Személyi Asszisztens jövőbe mutató szolgáltatásait is a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe adja. Az új BMW 5-ös sorozatban számos innovatív vezetést támogató rendszer hozza egy lépéssel közelebb az automatizált járművezetés korszakát, így például az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), amely már aktív navigációra és az autópályák leállósávjainak automatikus megkülönböztetésére is képes.
Az új BMW 5-ös sorozathoz elérhető vezetést támogató rendszereket úgy fejlesztették ki a mérnökök, hogy azok a hosszabbra nyúló utazások alkalmával tovább fokozzák a kényelmet, kedvezőtlen vezetési körülmények közepette pedig növeljék az utazás biztonságát. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant csomagban például már olyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer dolgozik (Lane Departure Warning), amely a forgalmi sáv elhagyása esetén nem csupán figyelmezteti a vezetőt, de az aktív kormányzó asszisztens segítségével vissza is kormányozza az autót a sávba. Az új Driving Assistant Professional csomag részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) pedig immár aktív navigációra is képes: a technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket a játszi könnyedséggel működtethető sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant) is segít. Új funkcióként mutatkozik be az úgynevezett „automatikus leállósáv-megkülönböztetés”, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót.
A parkolóasszisztens (Parking Assistant) innovációinak sora a tolatási segédlettel gazdagodik, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé. Az új BMW Drive Recorder eközben lehetővé teszi a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára, hogy tetszésük szerint rögzítsék a jármű fedélzeti kameráinak képét. Az ugyancsak új, háromdimenziós élőképalkotás a központi kijelzőre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi a jármű 360⁰-os környezetét, amellyel a vezető könnyedén áttekintheti az adott forgalmi szituációt, illetve a vezetést támogató rendszerek állapotát és javaslataikat.