A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az idei évben hetedszer is elnyerte a Kelet-Európa legjobb repülőterének járó címet. A World Airport Awards keretében átadott Skytrax-díj az egyik legnagyobb iparági elismerés, hiszen odaítéléséről maguk az utasok döntenek. Világszerte több tízezer utazó értékelése alapján dől el, melyik légikikötő kapja a díjat.
Az idén hetvenéves Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér immár a hetedik egymást követő évben nyerte el a régió legjobb repülőtere címet. A díjat – rendhagyó módon virtuálisan – hétfőn adta át a Skytrax a World Airport Awards keretében.
A díj átadásának alkalmából Edward Plaisted, a Skytrax vezérigazgatója kiemelte, hogy a Budapest Airport méltán lehet büszke az elismerésre, hiszen immár hetedik éve bizonyítja a régióban utazók visszajelzése alapján az utasszolgáltatások magas színvonalát. Az utasok különösen nagyra értékelték a 2019-es év során a Budapest Airport kiterjedt járathálózatát; a Budapestre közlekedő légitársaságok és az onnan elérhető útvonalak a legkülönbözőbb utazók igényeit is kielégítik.
A World Airport Awards az iparág egyik legrangosabb díjátadója. A Skytrax-díj odaítéléséről évről évre – a repülőterektől teljesen független – elégedettségi felmérés keretében döntenek az utasok, ahol a repülőtéri szolgáltatásokról; egyebek mellett az utasfelvételről, az utasszolgáltatások minőségéről és a biztonsági színvonalról kérdezik az utazóközönséget.
„Nagy örömmel tölt el, hogy hosszú évek óta töretlenül tartjuk a Kelet-Európa legjobb repülőtere címet. A díj visszaigazolja: a Budapest Airport az elmúlt évben is nagy lépést tett az utasélmény javítása felé; az utasok egyértelműen érzik és értékelik a szolgáltatási színvonal emelkedését” – hangsúlyozta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Fejlesztéseink célja az utasok komfortérzetének, elégedettségének folyamatos javítása. Büszke vagyok a kollégáimra, a BUD csapatára, akikkel a jövőben is azon fogunk dolgozni, hogy az utasok számára a legkiválóbb szolgáltatásokat nyújtsuk.”
„A Skytrax-díj újbóli elnyerése amellett, hogy óriási dicsőség, ezekben a nehéz időkben erőt és kitartást is ad nekünk; azt igazolja, hogy a Budapest Airport az utasélmény fejlesztése terén továbbra is jó úton jár” – összegezte Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér nemcsak az ország egyik legfontosabb stratégiai létesítménye, hanem egyben Magyarország légi kapuja is. Az elmúlt két évben a Budapest Airport több mint 50 milliárd forintot fordított fejlesztésekre. 2019 repülőtéri újításai a digitális innovációról és az utazási élmény növeléséről szóltak; jelentősen felgyorsult és kiszámíthatóbb lett a biztonsági ellenőrzés folyamata, az utasok pedig már az elektronikai eszközöket is a kézipoggyászban tarthatják az ellenőrzés alkalmával. A várakozási idő a forgalmasabb időszakokban is 15 perc alá csökkent, ami nemzetközi viszonylatban is rövidnek számít.