A hosszú hétvégéken többet bankkártyázott a magyar

hirdetés

A magyarok 2018 első felében többet használták a hosszú hétvégi külföldi útjaik során a Visa kártyáikat, mint a hagyományos rövid hétvégéken, legnépszerűbb úti céljuk Ausztria, Németország és Olaszország voltak.

A Visa külföldre irányuló hazai költési adatai  alapján a 2018 első felében magyarok többet használták a hosszú hétvégi külföldi útjaik során a Visa kártyáikat, mint a hagyományos hétvégéken. Az elmúlt hónapokban Magyarországon négy hétvégén pihenhettünk hosszabban: a március 15-i nemzeti ünnepkor, Húsvétkor, a május elsejei hétvégén, valamint Pünkösdkor.

A Visa határokon átnyúló költési adatai alapján a rövidebb utazásokra a legnépszerűbb hétvége a március 15-i nemzeti ünnep volt. Ezen a hétvégén megduplázódott a tranzakciószám a hagyományos hétvégékhez képest, és a költések volumene is 130 százalékkal nőtt. A Visa kártyák használata nőtt a május elsejei hétvégén és Pünkösdkor is, ekkor a tranzakciószám, és a költések értéke is 50 százalékkal emelkedett. Húsvétkor a tranzakciószám hasonló volt egy normál hétvégéhez, és a költések volumene is csak 10-12 százalékkal emelkedett.

A kártyahasználat alapján a vizsgált hétvégék során Ausztria volt a legnépszerűbb úti cél, de Németország, Szlovákia, Olaszország és az Egyesült Királyság is kedvelt célpont volt az a hazai Visa kártyabirtokosok körében. A március 15-i hosszú hétvégén az összes magyar kibocsátású Visa kártyás külföldi fizetés fele ezekben az országokban történt, ami az összes költés 58 százalékát fedezte. Ezzel szemben a május elsejei hétvégén ezekben az országokban az összes tranzakció már csak 40 százalékát bonyolították le, míg a pünkösdi hétvégén az arány 37 százalék volt.

A legnépszerűbb úti cél a március 15-i hosszú hétvégén Ausztria volt: a hazai Visa kártyák határokon átnyúló tranzakcióinak 25 százalékát itt bonyolították le, míg a költések egyharmada realizálódott itt. A pünkösdi hosszú hétvége során már Olaszország volt a legkedveltebb desztináció, a tranzakciók 8 százalékával és a költések volumenének 12 százalékával.

A magyarok a hosszú hétvégék alatt leginkább szupermarketekben (az összes tranzakció nagyjából 25 százaléka), étteremben, (mintegy 16 százalék) és benzinkutaknál (körülbelül 10 százalék) használták külföldön a Visa kártyáikat, míg a legtöbbet szállásra (28 százalék), ruhára és kiegészítőkre költötték. Az összes külföldre irányuló POS terminálnál lebonyolított tranzakció kétharmadát és a költések közel 70 százalékát a ruháért és kiegészítőkért, a benzinért, a szállásért és az étkezésért való fizetések adták.