Többévnyi csúszást követően átadták a forgalomnak Izrael legdélibb városának nemzetközi repülőterét. Már ide szállnak le a Budapestről Eilatba érkező fapados járatok is.
Alig több mint 10 kilométerre fekszik a Vörös-tenger partján fekvő, 65 ezer lakót számláló üdülőváros központjától, mely kiváltja majd az Eilattól 40 kilométernyi távolságra lévő Ovdát, a polgári gépek leszállását is lehetővé tevő katonai repteret, ahonnan az utasoknak a leszállást követően még csaknem egy órába telt elérni a várost. Az új légikikötő feleslegessé teheti a városközpontban üzemelő belföldi repülőteret is, ahová eddig főleg Tel-Avivból és Haifából érkeztek járatok.
Az 500 millió dollárba került létesítményt két pilótáról nevezték el: Ilan Ramon volt az első izraeli űrhajós, a Columbia űrsikló 2003-as katasztrófájának egyik áldozata, míg fia, Asaf néhány évvel később vesztette életét egy katonai légi balesetben. A terminál épülete vezető izraeli építészcégek tervei alapján készült.
A szakemberek évente kétmillió utas fogadását remélik a Ramon Airporton, mely a következő években akár meg is duplázódhat. Az eilati légiforgalom a 2015/16-os téli szezonban nőtt meg jelentősen, amikor a fapados társaságok Európából elindították ide járataikat. A turisták száma főként Oroszországból, Lengyelországból, Litvániából és Magyarországról növekedett meg. A Lufthansa 2018 októberétől kezdte indítja gépeit az öreg kontinensről Eilatba, ahol a hőmérséklet az európaiaknak októbertől márciusig számít nyáriasnak, 25–30 Celsius-fokosnak. A turistaszezon aztán áprilistól őszig gyakorlatilag szünetel, mert a nyári, 45–50 °C-os melegek még a helybéliek tűrőképességét is próbára teszik.
-falust-