4 milliárdos a hazai szállodai kuponpiac

A magyarországi online bónusz/kupon-piac szereplői jellemzően széles szolgáltatás- és termékpalettát kínálnak a felhasználóknak, és az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy egy adott szolgáltatás vagy terméktípusra szakosodott oldalak nem igazán tudnak nagy közönséget vonzani a piacon. Ez alól egyedüli kivételt jelentenek az utazási ajánlatokra szakosodott oldalak. E portálok sikere azzal magyarázható, hogy a szolgáltatásokon belül az utazás kategória egyértelműen a legkeresettebb ajánlatok közé tartozik, és így az értékesítési mennyiség is kiemelkedő. A kuponos vásárlók olyan kedvezményekre tehetnek szert, amelyekre más csatornákon nem lenne lehetőségük – mindez az eNET és a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) Infokommunikációs Tanszék közös piacelemzésében olvasható, melyet a Médiapic Online idéz. Az elemzés kitér arra is, hogy az online értékesített szálláskupon piac, hasonlóan a teljes bónusz/kupon szolgáltató szegmenshez, meglehetősen telített. A kereslet konszolidációja során fokozatosan csökken a bónusz/kupon-oldalak száma és ennek megfelelően nő a piaci koncentráció. A legnagyobb szereplők – a mögöttük lévő jelentős felhasználói bázis révén – a legvonzóbbak a szálláshelyek számára, akiknél szempont a partnerválasztásnál, hogy minél szélesebb felhasználói kört biztosító bónusz/kupon-oldallal szerződjenek.

A bónuszos/kuponos belföldi szálláshely-értékesítés területe a bónuszos/kuponos szálláspiacnak egy szegmense, lévén kedvezményes szállásajánlatokat kínálnak külföldre vonatkozóan is, illetve vannak utazáshoz köthető, de nem szálláshely ajánlatok is (például ilyen az egynapos kirándulás). 2013 első három negyedévének belföldi szálláshely-értékesítései alapján e részpiacon a TOP 3 közvetítő a Lealkudtuk.hu, a NeMaradjLe.hu és a maiUtazás.hu volt. Az első helyet az Allegro Group HU Kft. érdekeltségébe tartozó Lealkudtuk.hu szerezte meg. A második helyen a soproni székhelyű és 100 százalékban magyar tulajdonban lévő NeMaradjLe.hu áll. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére az Utazok.hu csoport tagjaként a maiUtazás.hu került. A TOP 3 bónuszos/kuponos belföldi szálláshely értékesítők közül kettő is – NeMaradjLe.hu és maiUtazás.hu – kizárólag utazási ajánlatokra szakosodott oldal. Az oldalak közötti verseny nagy, amit jól jelez, hogy a bónusz/kupon piac egészén piacvezetőnek számító Bónusz Brigád és a szintén nem tematikus Kupon Világ értékesítési adatai is felfelé ívelnek a belföldi szálláshely értékesítések kapcsán.

Az ajánlatok többsége félpanziós ellátással, 2 éjszakára és 2 fő számára kínálnak üdülési lehetőséget, a nyári szezonban azonban nem ritka az akár 4 éjszakát is magában foglaló kedvezmény. Ezek az üdülési lehetőségek leginkább belföldre szólnak, nyáron viszont megnő a külföldi utazási ajánlatok iránti kereslet is. A külföldre szóló utazási ajánlatok jellemzően kettőnél több, általában négy-öt éjszakára vonatkoznak. A bónusz/kupon vásárlók 70 százaléka nő, akik jellemzően inkább a családi ajánlatok iránt érdeklődnek. Sokszor az egyébként 2 fő számára meghirdetett ajánlatok esetében, ugyan felár ellenében, további gyermekkedvezmények is igénybe vehetőek.

2013 első kilenc hónapjában 4 milliárd forintos forgalmat ért el a hazai bónusz/kupon-piac. A piacvezető pozícióért folytatott versenyben a Bónusz Brigádnak sikerült jelentős előnyre szert tennie. Az első három negyedévben a 4 milliárd forintos forgalom 79 százaléka a szolgáltatások, 21 százaléka pedig a termékek értékesítéséből adódott.

Legyél az első hozzászóló "4 milliárdos a hazai szállodai kuponpiac" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*