Stephanie Linnartz a Marriott kereskedelmi és marketing alelnöke munkatapasztalatai másoknak is hasznosak lehetnek!
Stephanie Linnartz a Marriott kereskedelmi és marketing alelnöke az egyik vezető gazdasági magazinnak, a Fortune-nak adott interjút. Leigh Gallagher a Fortune vezető munkatársának cikke a hazai szakemberek és olvasók számára is hasznos információkat tartogat.
Stephanie Linnartz a hoteliparban nőtt fel. Mára már mindent tud a Marriott marketingjéről, értékesítéséről, márkaépítéséről és még sok minden másról. A Marriott-hotellánc helyettes ügyvezető igazgatójaként és marketing-, illetve kereskedelmi vezetőjeként, ő a cég egyik legkiválóbb női vezetője. A vérében van a vendéglátás. A szülei Washingtonban üzemeltették a Phonix Park Hotelt. 1997-ben jelentkezett a Marriotthoz pénzügyi elemzőnek.
Az alábbiakban az interjúból idézünk.
– MIként befolyásolta karrierjét, hogy a vendéglátásban nőtt fel?
– Az egész életemet a vendéglátásban töltöttem. A családunknak van egy kis hotele, ami olyan, mint a Marriott mini verziója. A szüleim mindig is úgy kezelték a munkatársakat, mint ha a családunk tagjai lennének. Amikor a Marriotthoz csatlakoztam fantasztikus volt ugyanezt tapasztalni. Tizennyolc éve változatlan az érzés.
– Hogyan jellemezné pár szóban a Marriott kultúráját?
– Számomra a Marriott-kultúra maga a sokszínűség. A fő középpontjába a karrierépítést állítja, melynek magam is jó példája vagyok. Rengeteg lehetőséget kaptam arra, hogy kipróbáljam magam különböző területeken. Pénzügy, értékesítés és marketingterületen is tevékenykedtem. Úgy gondolom, ha valaki igazán keményen dolgozik, akkor valami úgyis hozzásegít majd a sikerhez. A mentoraim segítsége is sokat jelentett a karrierem kezdetén.
– Kik voltak a mentorai?
– Amy McPherson, aki most az európai elnökünk, és Bob McCarthy (a cég korábbi COO-ja, vagyis a napi működésért felelős vezetője – A szerk) . Mindkettejüktől nagyszerű oktatást kaptam.
– Mit mond azoknak, akiket most ön mentorál?
– Szerintem ahhoz, hogy valaki jó vezető lehessen, először képesnek kell lennie arra, hogy meghallgassa a másikat, és empatikus képességekkel is kell rendelkeznie. Szerintem, ha az ember valóban fel akar jutni a ranglétán, mindig vállalni kell a kockázatot. Az a legjobb, ha a legnehezebb és legbonyolultabb projektet kapja, mert az viszi előre az útján.
– Ön szerint mi a legjobb menedzsment-aktika?
– Bárcsak lenne egy tökéletes receptem ezekre! Nagyon rendezettnek tartom magam, és a tennivalókat illetően nagy listagyártó is vagyok. Megfontoltan tervezem a napjaimat, különben nagyon zsúfolt lenne a sok meeting miatt. Mindenkinek el kell döntenie, hogy merre tart, és milyen áldozatokat kell hoznia.
– Egy nagy márka irányítójaként miként látja, hogyan változott a marketing?
– A marketing manapság teljesen más, mint régen. Az emberek 86 százaléka kerüli a tévéreklámokat. Már nem megszólítani kell őket, hanem beszélgetni velük. Foglalkozni kell velük, és értéket kell adni, ha ez megy akkor ők is foglalkozni fognak a márkával, ami a forgalmon is meglátszik majd.
– Nagy rálátása van a turizmusra. Van valami változás a szokásokban?
– Azt látom, hogy az emberek egyre inkább összekötik a munkát és a szórakozást. A laptopon dolgoznak, közben zenét hallgatnak egy üveg borral a kezükben. „Keverő mestereknek” hívjuk csak őket. Nincsenek már meg azok az éles határok az életben, mint régen. Nem kor, hanem gondolkodásmód kérdése az egész.
– Van valami különbség a női és férfi üzleti vendégek között?
– Nem sok… (csak mi nők több cipőt hozunk).
Legyél az első hozzászóló "A „keverőmesterek” karmestere" című cikkhez