Az elmúlt időszak infrastruktúra-fejlesztéseinek köszönhetően több meghatározó útvonalat is felújítottak a Balaton körül, hogy a szezon indulására még kényelmesebben, egyszerűbben közlekedhessünk.
A Balaton minden évben fix pontja a hazai nyárnak. Legyen szó hosszú családi nyaralásról, fesztiválról, aktív pihenésről vagy éppen csak egy hétvégi kiruccanásról, a nyári szezonban minden hétvégén több ezren vágnak neki a magyar tengernek. Van, aki autóval, vonattal vagy éppen azzal a céllal, hogy egy ponton kerékpárra pattanva fedezze fel a vidéket.
Nekik jó hír most, hogy rengeteg jelentős fejlesztés zajlik jelenleg is a Balaton közlekedési infrastruktúrájában, amelyben meghatározó szerepet töltött be a NIF Zrt. beruházásai révén, hogy mindenkit új élményekhez juttathassanak a Balaton körül. Számos beruházásnak most érett be a gyümölcse, és vehetjük birtokba az újításokat, de számos új projekt is indul hamarosan, amelyek már a tervezés alatt állnak.
A vasúti közlekedés komfortos és környezetbarát módja az utazásnak, amely a jelentős fejlesztéseknek köszönhetően még kényelmesebb lett: az északi és déli part is kiszámítható vasúti menetrenddel, csökkenő menetidővel közelíthető meg. Ennek keretében a Dél-Balatonnál korszerűsítették a Lepsény-Szántód-Kőröshegy, a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy és a Kaposvár-Fonyód szakaszokat, valamint elkezdték előkészíteni a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukcióját is.
Az északi partnál a Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vonalon kiépítették a villamosüzemet, de előkészítették a Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és a Tapolca-Ukk szakaszok villamosítását is, illetve előkészítették a Szabadbattyán-Balatonfüred szakasz kiépítését is. Emellett itt is előkészítették az Észak-Balaton vasútállomások rekonstrukcióját, ezekkel várhatóan 2022-2023-ban készülnek el.
A vasúti fejlesztések hossza összesen közel 300 km-t tesz ki.
Aki mégis autóval indulna útnak, az is gyorsabb és zökkenőmentesebb utazásra számíthat. Az elmúlt időszakban a 67. sz. főút Látrány elkerülő szakaszt fejlesztették a Kaposvárra igyekvőknek, elkezdték megépíteni a Várpalota és a Veszprém déli elkerülő utat. Továbbá Zalaegerszeg felé megépítették az M76 autóút Keszthely-Fenékpuszta-Balatonszentgyörgy-M7 szakaszt, valamint Keszthelyen a 71. sz. főút 73162 j. út Rezi úti körforgalmi csomópont segíti a közlekedést. Az útfejlesztések hossza összesen 31,7 km.
Természetesen a biciklisekre is gondoltak a fejlesztések során, hiszen a Balaton körüli 205 km hosszú út Magyarország legszebb kerékpáros útvonala. A Balatoni Bringakörön 68,1 km újult meg mostanáig: sűrűn lakott utcákon keresztül vezető kerékpárutakat újították fel, felfestették a kerékpárosjelzéseket, és eligazodást segítő táblákat helyeztek ki, így korszerűbb úton, kényelmesebben, új élményekkel gazdagodva lehet biciklizni a Balaton körül. 33 km pedig jelenleg is kivitelezés alatt áll, 99,5 km-en pedig jelenleg is tervezési és előkészítési munkák zajlanak. Ennek köszönhetően a már jól ismert Balatoni Bringakör most még kerékpárosbarátabbá vált.