A Qatar Airways és a Malaysia Airlines 2004-ben kezdte meg codeshare együttműködését, és az elmúlt években jelentősen bővítette a partnerséget, amely ma már 62 codeshare célállomást foglal magában Malajziában, Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában, Új-Zélandon, a Közel-Keleten, Európában, Amerikában és Afrikában. Az együttműködés nemrég újabb szintre lépett.
A Qatar Airways és a Malaysia Airlines bejelentette, hogy hosszú ideje fennálló kapcsolatuk új fejezetet nyit. Az új megállapodás tovább segíti a stratégiai együttműködést, amelynek keretében a két légitársaság szorosan együtt fog működni az üzleti élet számos területén, hogy többletértéket képviselő szolgáltatásokat nyújtson az utasoknak.
A megerősített partnerségnek köszönhetően mindkét légitársaság kihasználja egymás hálózati erősségeit, és az utasok számára nagyobb hozzáférést biztosít az egyéni hálózatukon kívüli új célállomásokra történő utazáshoz, miközben hamarosan új és exkluzív termékeket kínálnak ügyfeleiknek. A két oneworld-partner megállapodott abban is, hogy maximalizálják a szinergiákat az üzletág más területein, például a légi árufuvarozás, az üzemeltetés vagy a kereskedelmi szolgáltatások terén, ami a két légitársaság számára kulcsfontosságú innovatív szinergiát teremt az új utazási igények élére állításában.
A Qatar Airways Csoport vezérigazgatója, Őexcellenciája Akbar Al Baker elmondta: “A járvány utáni világ felé haladva a sikeres üzleti tevékenységet az erős partnerségek mozgatják, és ez a Malaysia Airlines-szal való szoros együttműködés határozott példája annak, hogy a szimbiotikus nemzetközi partnerségek hogyan kövezhetik ki az utat az iparág fellendüléséhez. Az ügyfeleknek hozzáférést biztosítva a legkiterjedtebb útvonalhálózathoz, páratlan szolgáltatásokkal és zökkenőmentes csatlakozásokkal.”
Izham Ismail, a Malaysia Airlines Berhad vezérigazgatója elmondta: “A Malaysia Airlines és a Qatar Airways közötti stratégiai partnerség fontos része hosszú távú üzleti tervünknek, ez hangsúlyozza mindkét légitársaság elkötelezettségét, hogy az utasok számára rugalmasabb és széleskörűbb kínálatot biztosítson.”