A szállodaigazgató, akinek az élet maga az utazás. Interjú Szabó Áronnal, a Pullmann Budapest igazgatójával

Szabó Áron, a Pullman Budapest szállodaigazgatója szerint az utazás nem a helyváltoztatásról, hanem a valódi élményszerzésről, a más kultúrákkal, emberekkel való találkozásról szól. Ez a szemlélet tükröződik az Accor-csoport ikonikus márkája, a Pullmann Budapest bevezetése kapcsán is.

– Az ön számára mit jelent az utazás?

– Van egy angol mondás: Life is a journey – az élet egy utazás. Ennek szellemében az utazás számomra életforma. Igazi örömforrás. Szerencsés vagyok, mert a feleségem a legjobb társam ebben – ő is ugyanúgy élvezi az utazás minden pillanatát, mint én. Ráadásul a gyermekeink is örömmel várják a közös felfedezéseket, és a legközelebbi barátaimmal is szívesen indulok útnak.

– Hogyan választja ki az úti célt, és mennyire készül fel előre?

– A legjobb barátom gyakran nevez „művelődésszervezőnek”, mert általában én állítom össze az útitervet, amiben mindig hagyok teret a spontaneitásnak, hiszen a legemlékezetesebb pillanatok sokszor a váratlan találkozásokból születnek. Ilyen volt egy spontán Brassai-tárlat, vagy egy George Braque-kiállítás a Grand Palais-ban, ami máig emlékezetes élmény. Legutóbb Szicíliában, Taormina mellett bukkantunk egy eldugott apró vendéglőre, ami fantasztikus volt. Az utazást amúgy is szívesen kombinálom a gasztronómiai élményekkel. Manapság a családdal a gyerekek miatt többször megyünk a tengerpartra – mostanában ősszel Ciprus a favorit –, de a feleségemmel inkább a városlátogatásokat szeretjük – vagy a kettő kombinációját.

– Az ön értékrendjében mi az igazán jó szálloda?

– Az, ahol a vendégek és a kollégák egyaránt jól érzik magukat. A márkaígéretből akkor válik valódi márkaélmény, ha a munkatársak nemcsak értik, de azonosulni is tudnak az adott hotel ars poeticájával, és mindezt örömmel teszik. Egyre fontosabb a személyreszabhatóság és a helyi sajátosságok integrálása is, ami csak akkor működik, ha a kollégák is hitelesen képviselik. Mert a valódi különbséget az emlékezetes momentumok jelentik: azok a váratlan figyelmességek, amelyek maradandó élménnyé tesznek egy ott-tartózkodást. Ezért én abban hiszek, hogy ez a more than expected(több, mint amit vártál)élmény tudja igazán megkülönböztetni a jót a kiválótól.

– Ön már több különböző szállodamárkát is vezetett. Mennyiben hoz újat a Pullman Budapest?

– Sokan nem tudják, de a Pullman az Európa vezető szállodaüzemeltetőjének számító Accor-csoport legrégebbi márkája. Egészen 1873-ig nyúlik vissza a története. George Pullman úttörőként indította el az alvó- és étkezőkocsikat a luxusvonatokon, a kényelem és a minőségi gasztronómia azóta is a márka alapértékei közé tartozik. A Pullman mára a lifestyle irányba nyitott: nem csupán befogadja, hanem formálja is a helyi kultúrát. Ennek jegyében rendeztük meg az első budapesti Pullman Happeninget, ahol divat, kortárs tánc, installációk és kézműves parfümök találkoztak egyetlen est keretében. A Pullman életérzés mentén került sor az étterem és a bár átalakítására is, amiben a Paris Society volt a partnerünk a korábban más márkának helyt adó épület teljes megújítása során.

Mivel a hazai vendégeknek a belvárosi lokáció mellett a Pullman különleges kulturális kapcsolódási pontokat kínál, ideális választás lehet például vidékről érkezőknek egy budapesti színházi vagy operai esthez is.

– Ha utazásról van szó, mi a kedvenc helye a világban, és miért?

– Szeretem a hazámat, Magyarországot – ezért sokat utazom itthon is. De ha egy várost mégis ki kellene emelnem, akkor Nizza lenne az. Ez az a hely, ahol egyszerre éreztem a tengerpart varázsát, a kultúrák találkozását, a polgári eleganciát és a nyitottságot. Az emberek sokszínűsége és együttélése, a mediterrán lüktetés és a francia életérzés együttese különösen közel áll hozzám.

Érsek M. Zoltán