1,2 billió dollárt költöttek 2015-ben üzleti utakra, és a számok csak tovább emelkednek, 2020-ra pedig az 1,6 billió dollárt is elérheti – derült ki a Global Business Travel Associaton (GBTA) legutóbbi éves BTI (Business Travel Index – üzleti turizmus index) jelentéséből.
A világban uralkodó bizonytalanságok ellenére – terrortámadások, meggyengült gazdaság, egészségügyi problémák – is folyamatos növekedést mutat az üzleti turizmus. Mi lehet ennek az oka? Ebben a felgyorsult és számítógépek befolyásolta világban a kapcsolatteremtésnek, az egymással való kommunikációnak szinte már semmi nem szab határt. Nem számít, hogy üzleti partnerünk a világ egyik felében, mi pedig a másikban vagyunk. Lehetőségük van gyors információ cserére és órákon belül egyik helyről a másikra utazhatunk. Az elektronikus fizetések csökkentik az üzleti kiadásokat, aminek az eredménye, hogy még több pénzt tudnak költeni utazásokra.
A jelentésből kiderült, hogy 2014-ről 2015-re 5%-kal növekedett az üzleti utakra fordított költségek száma, így 2016-ra elérheti az 1,3 billió dollárt, 2020-ra pedig az 1,6 billió dollárt.
2015-ben Kína felülmúlta az Amerikai Egyesült Államok üzleti utakra fordított kiadásait. Kína 291, még az USA 289 milliárd dollárt költött. A sorban Németország, Japán és az Egyesült Királyság következik, amelyek együttesen 172 milliárd dollárral állnak be a sorba.
Ami a jövőt illet, a GBTA előrejelzése alapján India – amely 2015-ben a 10. helyet érte el ebben a listában – és Indonézia érheti el a legnagyobb növekedést az elkövetkezendő 5 évben. Kína üzleti turizmusa továbbra is meghatározó lesz, azonban várhatóan esni fog picit.
Legyél az első hozzászóló "Kína költ a legtöbbet üzleti turizmusra" című cikkhez