A Ford Ranger több mint négy évtizede szereplője a pickupok világának. 1982-ben mutatkozott be Észak-Amerikában, majd gyorsan megjelent Dél-Amerikában is. Európában a ’90-es évek végétől inkább Mazda-fejlesztésű modellekkel volt jelen, mígnem 2011-ben megszületett az első, teljesen Ford-tervezésű, T6-platformra épülő Ranger. Az új konstrukciót Ausztráliában fejlesztették, és világszerte forgalmazták – ekkorra a Ranger lett a Ford egyetlen globális pickupja a kisebb és nagyobb testvérek, a Maverick és az F-150 között.
A jelenlegi, második generációs T6-alapú változat 2021-ben érkezett, modernebb technikával, új formavilággal és olyan felszereltségi szintekkel, amelyekkel a Ranger már nemcsak munkagép, hanem életstílus-autó is lehet. Most a Wildtrak kivitel erősebb, 205 lóerős, duplaturbós dízelmotorral szerelt változatát próbáltuk ki.
Külső: amerikai stílus, európai méret
A Ranger Wildtrak külseje egyszerre robusztus és modern. A C-alakú LED nappali menetfények, a széles hűtőmaszk és az izmos karosszéria az F-150-et idézik, de a méretek jobban illenek az európai utakhoz: 5,37 méter hosszú, 2,23 méter széles és 1,88 méter magas, 3,27 méteres tengelytávval. A 13 méteres fordulókör nem teszi kisautóvá, de meglepően könnyű vele manőverezni.

A plató 161 cm hosszú, 156 cm széles és 54 cm mély, a hátsó oldalakba integrált fellépők pedig megkönnyítik a rakodást. A 235 mm-es szabad hasmagasság és a 80 cm-es gázlómélység komoly terepképességeket sejtet, amit az elöl 28, hátul 22 fokos terepszög, valamint a 20 fokos rámpaszög is megerősít.
Utastér: robusztus, de civilizált

A Wildtrak beltere a tartósságot és a kényelmet ötvözi. Masszív anyagok, strapabíró kezelőszervek és modern extrák várják az utasokat: LED-es világítás, fűthető első ülések, kétzónás klíma és egy 12 colos, álló tájolású érintőképernyő a Ford SYNC rendszerrel. A legfontosabb klímafunkcióknak külön gomb jutott, ami terepen is hasznos.
Az első ülések kényelmesek és nagy a válltér, hátul viszont a magas padló miatt kissé felhúzott térddel ülnek az utasok. A hátsó ülőlap felhajtható, alatta praktikus tároló található. Hasznos extra, hogy sötétben az autó környezete és a plató is megvilágítható.

Technika: dízel erő, okos hajtás
A tesztautó orrában a 2,0 literes, négyhengeres, duplaturbós EcoBlue dízel dolgozik, 205 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. A 10 fokozatú automata váltó finoman kapcsol, a hajtás pedig többféle üzemmódban használható: hátsókerék, automatikus 4×4 vagy fix 4×4. A felező és a hátsó differenciálzár is elérhető, a vezetési módok pedig – Eco, Normál, Csúszós, Homok, Sár, Vontatás – automatikusan hozzáállítják a hajtást a feladathoz.
A létraalvázas konstrukció, hátul a laprugós merev híd, elöl a független felfüggesztés bírja a terhelést, vontatni pedig akár 3,5 tonnát is képes.
Vezetés: stabil és meggyőző
Terepen a Ranger magabiztos. Az alap abroncsokkal is könnyedén veszi a földutakat, de mély sárhoz vagy sziklás terephez érdemes speciális gumikat választani. A 18 colos kerekek és a hosszú rugóutak kisimítják az úthibákat, az aszfalton pedig kellemes, csendes utazóautó benyomását kelti.
A motor kulturáltan jár, ereje bőséges a hétköznapokhoz és a vontatáshoz is. A kormányzás könnyű, a 360 fokos kamerarendszer pedig nagy segítség parkolásnál és szűk helyeken.
A teszthét során, vegyes használat mellett 8,9 literes átlagfogyasztást mértünk – terepezés nélkül.

Árak és felszereltség
A Ranger belépő ára 16,6 millió forint (szimplakabinos, 170 lóerős dízel, kézi váltó). A duplakabinos, 205 lóerős, automataváltós Wildtrak 20,55 millió forinttól indul. A csúcson a V6-os Raptor áll, 24 millió forint felett. Az extralista bőséges: platófedél, felépítmény, rakományrögzítő rendszer és különféle csomagok állnak rendelkezésre, hogy a Ranger a lehető legjobban igazodjon a felhasználó igényeihez.
Összegzés
A Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue egy modern pickup, amely egyszerre képes munkagépként és kényelmes mindennapi járműként működni. Megjelenése tekintélyt parancsoló, beltere praktikus és kényelmes, technikája pedig felkészült a nehéz terepre és a hosszú országúti utazásokra is. Nem a legolcsóbb a kategóriában, de aki prémium érzetű, sokoldalú pickupot keres, annak a Ranger komoly esélyes.
