A francia stílus, ami tartalommal is megtelik. Peugeot 408 GT MHEV teszt.

Vannak autók, amelyekre az ember első pillantásra csak annyit mond: „na, ez jól néz ki.” A Peugeot 408 pont ilyen – de ami igazán jó érzés, hogy a formája mögött a tartalom is ott van. Peugeot 408 GT MHEV teszt.

408 nem akar besorolni senki mögé. Nem SUV, nem szedán, nem ferdehátú és nem is kombi, hanem valami a négy között – egy látványos kupé-kombi-crossover keverék, ami a Peugeot legmerészebb korszakát idézi. A 468 centis hosszával és 147 centis magasságával messziről is magabiztos jelenség. A karosszéria éles redői, a ragadozó tekintetű LED-es fényszórók és a macskafülre emlékeztető hátsó spoilerek azt üzenik: ez a kocsi nem szeretne elvegyülni.

Francia elegancia, lengyel kézjeggyel

Az autó belsejében a francia merészség és a precizitás találkozik. Az i-Cockpit elrendezés, a kisméretű kormánykerék és a műszerek magasabbra helyezése – Adam Bazydło lengyel tervező ötlete – most is zseniálisan működik. Igaz, a tökéletes pozíció megtalálása nem volt egyszerű, hogy a kis kormány ne takarja el az igazán látványos 3D-s műszerfalat, végülis a vezetés közben egyszerre érzem magam sportautóban és prémium kabinban.

A GT felszereltség ülései szélesek, jól tartanak, az anyaghasználat pedig – bőr, alcantara, finom varrások – simán felveszi a versenyt a prémium márkákkal. Hátul a lábtér királyi, a fejtér viszont szűkös, ami a kupés tetőív ára. Cserébe a csomagtartó 536 literes, lehajtott ülésekkel 1611 liter – nem rossz egy ennyire stílusos autótól.

Digitális oroszlánbarlang

A Peugeot 408 belső tere elsőre futurisztikus, de gyorsan otthonossá válik. A 10 colos infotainment kijelző látványos, a grafikák élesek, és a képernyő alá költöztetett i-Toggles felület sokat javít a kezelhetőségen. Az indítás utáni felállás lassú, de utána gördülékenyen működik. A 360°-os kamerarendszer különösen hasznos, mert a hátsó kilátás nem a design legerősebb pontja.

A klíma gombjait ugyan én is hiányolom – mindent érintőképernyőről kell kezelni –, de ez ma már a Peugeot új irányának része.

Beérett a lágy hibrid

A motorháztető alatt a Stellantis 48 voltos, lágy hibrid hajtáslánca dolgozik: egy 1,2 literes, háromhengeres turbómotor (100 lóerő) és egy 28 lóerős villanymotor közös munkája adja az összesen 145 lóerőt és 230 Nm nyomatékot. A hatfokozatú e-DCT váltó finoman dolgozik, a villanymotor pedig meglepően sokat segít. Városban gyakran indul villanyról, lassításkor pedig észrevétlenül áll le a benzinmotor – így jött ki a 5,7 literes átlagfogyasztás, ami tényleg remek érték.

A motor hangja visszafogott, az utastér csendes, és a lágy futómű hangolása ideális a magyar utakra. Nem sportos, inkább kényelmes – de stabil, jól kanyarodik, és az a tipikus Peugeot-s „jó érzés” újra ott van benne.

Extravagáns, mégis praktikus

A 408 igazi kettős személyiség. Egyszerre szoborszerű és praktikus. A merész formaterv mögött logikus térkialakítás, kényelmes ülések és nagy csomagtartó rejtőzik. Egyedül a hátsó fejtér igényel kompromisszumot, de ez bőven belefér az összhatásba.

GT szinten minden fontos vezetéstámogató rendszer alapáron jár, és az emelt hasmagasság miatt akár könnyebb földutakon is magabiztos. A Peugeot ezzel az autóval megmutatta, hogy nem kell SUV-nak lenni ahhoz, hogy modern, divatos és tágas legyen egy modell.

Titkos favorit

A Peugeot 408 nemcsak a márka egyik legstílusosabb modellje, hanem az egyik legjobb ár-érték arányú is. Az alapváltozat 11 millió forinttól indul, a GT pedig 13 millió körüli, ami kifejezetten kedvező a közel-full hibrid hajtásért, a gazdag felszereltségért és a 8 éves akkugaranciáért.

Érsek M. Zoltán