A Hyatt felvásárolja a luxusüdülő specialista Apple Leisure Groupot

Az ALG szállodaportfóliójába 10 országban működtetett, összesen több mint 33 ezer szobával rendelkező hotelek tartoznak

A Hyatt Hotels Corporation bejelentette, hogy végleges megállapodást kötött egy vezető luxusüdülő-kezelési, utazási és vendéglátási szolgáltatásokat nyújtó vállalatcsoport, az Apple Leisure Group (ALG) készpénzben történő felvásárlásáról 2,7 milliárd dollárért. Az ügylet zárására várhatóan 2021 negyedik negyedévében kerül sor.

A felvásárlás felgyorsítja a kevéssé eszközigényes vállalattá való átalakulást, és az első megtett lépés a Hyatt azon kötelezettségvállalása jegyében, miszerint 2024 végére 2 milliárd dollár értékben ad el szállodákat. Mark Hoplamazian, a Hyatt elnök-vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: „Az ALG ingatlanjainak tulajdonunkba kerülésével megduplázódik a Hyatt globális üdülőhelyi lábnyoma. Az ALG luxusmárkákat tartalmazó portfóliója, az all-inclusive szegmensben betöltött vezető szerepe és a fejlesztés fázisában lévő számos új üdülője révén meglévő és új piacainkon, ideértve Európát is, egyaránt bővül tevékenységünk és tovább gyorsul a  nettószobaszám-növekedés”. Fontos eredménynek nevezte, hogy a felvásárlásnak és az eszközértékesítés terén elért 2 milliárd dolláros növekedésnek az együttes hatására átalakul a vállalat bevételi profilja és várakozásaik szerint 2024 végére a Hyatt bevételeinek 80 százaléka díjalapú bevétel lesz.

Az ALG szállodaportfóliójába 10 országban működtetett, összesen több mint 33 ezer szobával rendelkező hotelek tartoznak. A portfólió, amelyben 2007-ben mindössze kilenc üdülő szerepelt, 2021 végére már mintegy 100 ingatlant tartalmaz, és a már aláírt 24 szerződés nyomán nagyszámú további hotel van a fejlesztés szakaszában.

Az ügylet zárását követően a Hyatt fog rendelkezni a világon a legnagyobb all-inclusive luxusüdülőket tartalmazó portfólióval, megduplázódik globális lábnyoma az üdülők piacán, a legnagyobb luxushotel-működtető lesz Mexikóban és a Karib-tengeri térségben, továbbá 60 százalékkal nő európai lábnyoma. Az akvizíció nyomán a Hyatt márkái 11 új európai piacon jelennek meg, ezáltal jelentősen  javulnak a Hyatt növekedési lehetőségei Európában, amely kulcsfontosságú régió a szabadidős utazások piacán elérhető globális növekedés szempontjából – írták a közleményben. (MTI)