A kompromisszummentes mindenes – Volkswagen Passat Variant TSI Plug-in Hybrid Teszt

A Volkswagen Passat évtizedek óta az európai autózás egyik alappillére, és a 2024-es modellfrissítésű Plug-in Hybrid változat is hű marad ehhez az örökséghez. Az új Passat nemcsak az elegáns és praktikus kombi formatervet viszi tovább, hanem a legmodernebb hajtásláncok egyikét is kínálja, amely a belső égésű motor előnyeit ötvözi az elektromos mobilitással. A hibrid beütéssel pedig még többet is tud, mint amit az elnyűhetetlen és hatalmas Passatoktól elvárunk (?), megszoktunk.

A 2024-es Passat Variant egy modernizált, de még mindig kifinomult megjelenéssel érkezik. Az Elegance felszereltségi szintnél a krómozott díszítések és az újratervezett első lökhárító még elegánsabb külsőt kölcsönöznek a modellnek. Az alapfelszereltségként 17 colos kerekek helyett itt 18 colos felnik kaptak helyet, amelyek tovább erősítik a prémium érzetet. A nagy méretű panorámatető extra opcióként rendelhető, amely még világosabbá teszi az utasteret.

A Passat Variant mindig is híres volt kiváló helykínálatáról, és ez a legújabb generáció esetében sincs másként. A közel öt méteres hosszúság (4,92 m) és a 2,80 méteres tengelytáv bőséges lábteret biztosít minden utas számára. A hátsó ülések lehajthatók, így a csomagtér kapacitása, amely az akupakk mérete miatt csökkentve, alapból 510 literről akár 1450 literre bővíthető. A csomagtartó kialakítása praktikus: hátsó gombokkal dönthető ülések, 12 voltos csatlakozó, és egy kapcsolóval automatikusan lenyíló vonóhorog is helyet kapott.

Az utastérben a 15 colos központi érintőképernyő és a 12 plusz 1 hangszórós prémium audiorendszer gondoskodik a modern vezetési élményről. Az anyaghasználat is kiemelkedő: a velúrszerű szövetek 71%-ban újrahasznosított anyagokból készülnek, ami környezettudatosabbá teszi az autót.

A 2024-es Passat Variant Plug-in Hybrid egy 1.5 TSI benzinmotor és egy elektromotor kombinációjára épül, amelyek összteljesítménye 272 lóerő. Az elsőkerékhajtású rendszer egy 6 fokozatú DSG automata váltón keresztül adja át az erőt, miközben az autó hátsó részében egy nettó 19,2 kWh-s akkumulátor található. A tisztán elektromos hatótáv elérheti a 120-134 kilométert, így ideális lehet napi ingázásra anélkül, hogy a benzinmotor bekapcsolna.

Egyedülálló megoldásként a Passat Plug-in Hybrid már akár 50 kW-os DC gyorstöltést is támogat, amellyel az akkumulátor körülbelül 20 perc alatt jelentős töltöttséget érhet el. Otthoni vagy munkahelyi töltéssel pedig a napi elektromos használat teljes mértékben megoldható.

A Passat Variant továbbra is a hosszú utazásokra optimalizált autó maradt. A dupla rétegű hangszigetelés és az adaptív DCC futómű hozzájárul a kategória egyik legcsendesebb és legkomfortosabb autózási élményéhez. A hátsó utasok számára két USB-C töltő és külön hőmérséklet-szabályozás is elérhető.

A menetdinamika meglepően jó: az elektromotor önmagában is kellően erős ahhoz, hogy a városi közlekedésben agilisnak érezzük az autót, míg a benzinmotor hosszabb utak során biztosít megfelelő tartalékot. Ha az akkumulátor lemerül, a fogyasztás 7,5 l/100 km körül alakul, de rendszeres töltéssel ez az érték jelentősen csökkenthető.

A Volkswagen Passat Variant TSI Plug-in Hybrid 2024 a kompromisszumok nélküli családi vagy üzleti autózás tökéletes példája. Tágas, komfortos, modern és gazdaságos, miközben a plug-in hybrid hajtáslánc révén a mindennapi használat során akár teljesen elektromosan is közlekedhetünk. A DC gyorstöltés és a csendes utastér tovább növeli az autó használhatóságát, így azok számára ideális választás, akik egy praktikus, de innovatív megoldásokat kínáló járművet keresnek.

Ez a Passat Variant összességében azt is bizonyítja, hogy a plug-in hibrid technológiával a környezetszennyezést csökkentve – azt olykor villanyautóként használva – van még esély arra, hogy a klasszikus autózás értékeit megőrizve tegyünk a környezeti fenntarthatóságért.

Érsek M. Zoltán