A sport fiatalít

– Miként lett az Intersport csoport világelső?
– Negyvenkét éve vagyunk az üzletágban, ahol egy hiteles, világszerte elismert márkát, hozzá saját termékcsaládot és egy nagyon stabil üzleti modellt alakítottunk ki. Ennek eredményeként, évről évre 4-5% közötti növekedést produkálunk. Rendkívül jól működő franchise-rendszert hoztunk létre, amelyben nagyon sok önálló partnerrel dolgozunk együtt, akik saját üzletet-üzleteket üzemeltetnek, és minden egyes napon arra törekednek, hogy pozitív mérleggel zárjanak és profitot termeljenek. Nagyon fontosak számunkra a tőlük érkező információk, mert a világ minden táján, a helyi adottságoknak, igényeknek megfelelően alakítjuk ki a választékot. A legnagyobb versenytársunktól is eltér a filozófiánk, mert mi nem az olcsóságra, hanem a legjobb ár-érték arányra koncentrálunk, így a saját márkás termékek aránya a náluk megszokott 60 százalékkal szemben nálunk átlagosan csak 25 százalék.
– Miként jellemezné a tavalyi évet?
– Világszinten mintegy öt százalékkal, 9,3 milliárd euróra növeltük a bevételt. Az idei esztendő pedig azért is biztató kilátásokat ígér, mert a téli olimpia és a labdarúgó-világbajnokság különösen kedvező az iparág számára. Még akkor is, ha a gazdasági és pénzügyi világválság még nem ért véget.
– Miként hatott a válság az üzleti stratégiájukra?
– A folyamatos növekedést választottuk, mert az elmúlt négy évtized gazdasági válságai már visszaigazolták ennek a stratégiának a sikerességét. A sportszer-kereskedelem sokkal inkább az időjárás szeszélyeinek, mint a gazdasági változásoknak van kiszolgáltatva. Ezért is szerencsés, hogy az elmúlt és az idei téli szezonban is igen kedvező volt a hóhelyzet. Ráadásul a válság hatására az emberek kevesebbet költenek az utazásra, és sokaknak, akár rajtuk kívül álló okok miatt – például a munkahét lerövidülése okán – több lett a szabadidejük, amit ésszerűen akarnak felhasználni. Egyre több időt töltenek a természetben, ami az outdoor termékek forgalmának fellendülésében is jól látszik. Az egészségtudatosabb életmód pedig a wellness- és a fitneszeszközök forgalmának használ. Ugyanakkor több helyütt, például Magyarországon is az átlagosnál erősebb a nagy márkákkal szinte azonos minőségű, de olcsóbb, saját márkás termékek iránti kereslet.
– Ön mennyire szeret sportolni?
– Ahhoz, hogy ezen a területen sikeres lehessen valaki, szenvedélyesen szeretnie kell a sportokat. Attól lesz hiteles, hogy maga is sportol, kipróbálja, használja a forgalmazott termékeket. Emellett a sport fiatalít, és jó közérzetet ad az embernek. Olyan családból származom, ahol mindenki rendszeresen sportolt. Hadd említsem meg külön a bátyámat, akire nagyon büszke vagyok, hiszen Max 1984-ben, óriás-műlesiklásban olimpiai bajnokságot nyert. Jómagam is rendszeresen síelek, teniszezek, futok, és egy évben többször golfozok is.
– Milyen szempontok szerint választ magának sportszert?
– Természetesen Intersport-üzletekbe megyek vásárolni. A minőségi termékeket részesítem előnyben: rengeteg terméket kapok tesztelésre, ami izgalmas dolog. Sílécből és sícipőből három-négy fajtát is ki szoktam próbálni, hogy valóban érezzem a minőségét, a lehetőségeit, hiszen ezek később az áruházak polcaira kerülnek. Szóval ez a munka egy igazi szenvedély.

Legyél az első hozzászóló "A sport fiatalít" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*