A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 teszt

A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4 teszt

Miközben a megújult vonalvezetés új korszakot hozott a korábban unalmasnak tartott Opel életébe, a Mokka, a kiváló felszereltség mellett kompakt méretével is tarolt. Feladta ezzel a leckét: mit lehet még élesíteni a húzómodell legújabb verziójánál, a Mokka X-nél? Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 teszt.

Miközben a terepjárók egykor arra utaltak, hogy gazdájuk erdész, földeken járó mezőgazdász, netán mindenre elszánt természetjáró, vagy vad off-roadozó, a lebutított, városi családi autóvá szelídített SUV-okra, crossoverekre hamar rákapott a világ kényelmesebb, praktikusabb fele. A gyártók, a marketingesek és persze az ügyfelek is ráébredtek arra, hogy a városban cirkálva és a családi utazásnál is jól jön a magasabb felépítésből adódó könnyebb beszállás, a gyerekek könnyebb „ki- és berakodása”, és persze a magasabb üléspozíciónak köszönhető jobb kilátás, amely nem csak a kényelmet, a biztonságot is növeli.

A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4 teszt

A crossovernek eltalált a mérete, és kifejezetten szép

Az is egyértelművé vált persze, hogy azoknak, akik naponta átlagosan 30-50 kilométert mennek a nagyváros dzsungelében, a munkahelyre bejárva, iskolába menet-jövet használják az autót, aligha igényelik, hogy a kényelmes kocsijuk képes legyen mondjuk egy döglött orrszarvú elvontatására, kisebb hegyek megmászására, folyók átszelésére. A kompakt méret mellett inkább arra van szükség, hogy akár egy üzletasszony anyuka is úgy ülhessen a volán mögé, hogy az autó még jól is áll neki.

Innen aztán megindult az autógyártók fantáziája, és minden márka igyekszik megtalálni azt a méretet és formát, amivel meg tudja hódítani ezt a gyorsan növekvő fogyasztói szegmenst. Az Opel első válasza a Mokka volt, ami azonnal bombasikernek bizonyult, és a megújult, nevében az ütősnek szánt „X”-el is bővült változata, a most piacra dobott Crossland X mellett is életképesnek bizonyulhat.

mokka_3

Trendi formavilág

A Mokka sikere elsősorban annak köszönhető, hogy a crossovernek eltalált a mérete, és kifejezetten szép, vonzó a formája. A Mokka X pedig – ha lehet –, még ennél is ütősebb. A Mokka megtervezésénél érdemes volt a mérnököknek üres lapot tenni a tervezőasztalra, vagy új fájlt nyitni a számítógépen, az X esetében pedig engedni kicsit tovább szárnyalni a fantáziát. Az autó nem nagy, de nem is kicsi, pont akkora, amekkora egy napi, városi cirkáláshoz, vagy családi utazáshoz – ha nem pakolunk be mindent, ami felesleges –, optimális. Az autóból ezúttal sem sajnálták a műanyagot és a zongoralakkot, de ez nem zavaró és mellette, különösen a felső kategóriás kivitelben a minőségi anyagok jelenlétét is élvezhetjük.

Miközben a Mokka első formájában is tarolt a piacon, a 4,27 méter hosszú, 1,78 méter széles, 1,65 méter magas, letisztultabb vonalvezetésű Mokka X több újdonságot is hozott. Szemből nézve az első különbség az irányjelző szerepét is betöltő, a korábbi verziónál hangsúlyosabb LED-es nappali menetfény. E mellé, 400 ezer forint pluszért, megrendelhetjük a Zafiránál bevezetett adaptív első világítást (AFL-rendszer), amely az út- és látási viszonyokhoz alkalmazkodva – például sötétben reflektorra kapcsolva, majd a szemközti fényt érzékelve az éles fényt visszavéve –, kilencféle beállítás közül választja ki a legoptimálisabb verziót.

A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4 teszt

Az Astrából már ismert műszerfal-design a Mokka X-ben is menő

Miközben ma már egyre több márka ügyel arra, hogy autói kifejezetten mutatósak legyenek, nem egy akkor vérzik el, amikor a látványos külcsín mellé kevésbé attraktív belső társul. Nos, a Mokka X esetében pont nem így van, ami annak is köszönhető, hogy az Astra jól sikerült stílusában teljesen átszerkesztették a középkonzolt, amelynek tetején a látványos és jól használható IntelliLink rendszer bordós-feketével operáló érintőképernyője látványként is kellemes.

A feljavított anyagminőség jegyében a műszerfal egy részét már puha fekete bőr borítással is megrendelhetjük. A magas felszereltségű tesztautónkban kipróbált, kemény tartású, de hosszú utakon is kényelmes, különösen derékfájósoknak ajánlható AGR bőrfotelek megrendelése – az ülés- és kormányfűtést fűtést is tartalmazva 360 ezerért –, egyáltalán nem tűnik kidobott pénznek. Miközben a kisméretű bőrkormány kifejezetten kellemes vezetési élményt ad, az újdonságnak számító, a jelzőtáblákat és az előttünk haladóhoz mért távolságot felismerő, a sávtartást segítő Opel Eye frontkamera 150 ezres felára is – ha megengedhetjük magunknak –, reális ára a kényelemnek. A csomagtartó 356 literes mérete ugyan mértékletes pakolásra ösztönöz, de ha reálisan nézzük, az is biztos, hogy az év döntő részében ennek még a fele is bőven elég.

A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4x4 teszt

Kiváló az üléspozíció, hosszútávon is kényelmesek az ülések

A fogyasztás a 370 ezer forintba kerülő 4×4 meghajtással, hatfokozatú váltóval is pénztárcakímélően mértékletes. Az 1,6-os, 136 lóerős dízelmotor – miközben csendesen és kifejezetten jól, 10 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit –, a helyszíntől és vezetési hangulattól függően 5-6 literes fogyasztással is beéri.

Ami az árat illeti: az Opel Mokka X Selection kivitelben, 1,6-os 115 lóerős benzinmotorral, 2017. augusztusában 4.449.000-ért kapható, míg a csúcsfelszereltségű Ultimate induló ára 7.390.000 forint, az 1,6-os 136 lóerős dízel, 4×4-es hajtással, hatsebességes automatával pedig 8,4 millióba kerül.

Legyél az első hozzászóló "A vonalak diadala – Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 teszt" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*