Az idén is elindítja különleges sarki-járatát az Air Berlin. Május 1-jén egy Airbus A330-200-as géppel lehet majd elrepülni az Északi-sarkra, ahonnan a világ leggyorsabb Föld kerülésével térnek majd vissza az utasok. Közben a légitársaság tovább bővíti szélestörzsű repülőgép flottáját.
Az idén indítja tizedik, jubileumi sarkrepülését az Air Berlin. A különleges járat május 1-jén indul a Berlin-Tegel repülőtérről: a szerencsés utazók egy Airbus A330-200-as fedélzetén vághatnak bele az egészen különleges kalandba. A Berlinből startoló Airbus a norvég partok mentén jut fel a Spitzbergákig, majd onnan tovább az Északi-sark fölé, ahol pezsgővel koccintva ünnepelhetnek az utasok. Az Északi-sarkot megkerülve – ezzel a világ legrövidebb Föld körüli utazását abszolválva – a gép Grönland, majd Izland érintésével repül vissza Berlinbe.
A sarki-járat nemcsak vizuális-, hanem gasztronómiai élménynek is ígérkezik. Az utasok reggelit, ebédedet és pazar vacsorát is kapnak, mindeközben rendelkezésükre áll a „nyitott bár”, vagyis az üdítők és az alkoholos italok is ingyen fogyaszthatók.
A különleges járatra már most a világ minden részéből érkeznek foglalások – a jegyárak 499 eurónál kezdődnek -, sokan házassági évfordulóra vagy születésnapra ajándékozzák a sarki repülést. Korábban akadt még ennél is meglepőbb esemény a járaton.
Wilhelm Heinz, az Air Berlin kapitánya úgy fogalmazott: “A legemlékezetesebb esemény az volt eddig a járaton, amikor összeadtam egy párt az északi sarki régióban, még 2015-ben.”
Miközben az Air Berlin a sarki járatra készül, tovább bővül a légitársaság flottája. Három új Airbus A330-200-as érkezik a már meglévő 14 hasonló típusú gép mellé. Ezzel további csaknem ezer hellyel bővül a hosszú távú járatok férőhelye. Az első 290 férőhelyes új gép már februárban szolgálatba áll, a következő kettő pedig április végén érkezik.
A business class-on 19 teljesen síkba dönthető ülést helyeznek el, és 271 férőhelyes lesz az economy részleg. Emellett minden gépen 46 XL kap helyet, amelyek 20 százalékkal nagyobb lábteret biztosítanak. Közben már a személyzet is készül: több mint 70 pilótát és 260 utaskísérőt képeztek ki az utóbbi hónapokban az új „nagyvasak” működtetésére.
Az új gépek nagy szerepet játszanak majd abban, hogy az Air Berlin a nyáron 84-re bővítheti a Németországból az Egyesült Államok nyolc városába tartó járatait. A nyáron Orlandóba, New York-ba, Bostonba, Miamiba, Fort Myers-be, Chicagoba, Los Angeles-be és San Francisco-ba indulnak járatok. Emellett Mexikóba, Kubába, a Dominikai Köztársaságba, és a Karib-szigetekre is repülnek Air Berlin gépek.
Legyél az első hozzászóló "Jubileum az Air Berlin-nél: tizedszer is irány az északi sark!" című cikkhez