Október 7-én ünnepli fennállásának 90. évfordulóját az Air France, ennek apropóján a vállalat felkérésére a Párizsi Opera kosztumtervezője, Xavier Ronze öt ikonikus ruhából álló kollekciót mutat be, amely megtestesíti az Air France legendás történelmét.
Az Air Orient, az Air Union, a Société Générale de Transports Aériens, a Compagnie Internationale de Navigation Aérienne és az Aéropostale egyesüléséből 1933. október 7-én alakult meg az Air France. Azóta a vállalat a francia művészet egyik nagykövete. A légitársaság 240 repülőgépből álló flottájával minden nap közel ezer járatot teljesít 200 célállomásra szerte a világban.
Idén az Air France az elegancia, a technológia és az innováció, a fine dining, az haute couture, az építészet és művészet, valamint a francia kiválóság 90. évfordulóját is ünnepli. A világ a „je-ne-sais-quoi” érzéssel azonosítja Franciaországot, ehhez járul hozzá az Air France a kabinberendezéssel és a szolgáltatás minőségével, amely rendkívüli utazási élményt nyújt a repülőgépek fedélzetén.
A francia légitársaságot a kiválóságra való törekvés hajtotta előre, hogy mindig a legújabb trendek előtt járjon. Ez a gondolkodásmód a párizsi divat fellegvárában, a Lafayette Galériában szeptember 28. és október 10. közötti kiállításon megtekinthető ruhákkal is megelevenedik. Az öt ikonikus ruha a légicég öt védjegyét testesíti meg:
- a repülőgépeket és a technológiát,
- az egyenruhákat és a stílust
- az ikonikus posztereit, amelyekkel a célállomásokat hirdették
- a fine dining élményt
- valamint a designt és építészetet
Mindegyik ruha egy olyan témát képvisel, amely lehetővé tette az Air France számára, hogy mindig a legjobbat nyújtsa. A ruhákat a Párizsi Balett kosztümtervezőjével, Xavier Ronze-zal közösen készítették azokból az ikonikus elemekből, amelyek meghatározóak voltak a légitársaság történelmében.
A Lafayette Galériában nyíló kiállításon a ruhák mellett a fedélzeti élményhez kötődő vintage kellékek és designer egyenruhák is megtekinthetők. Ezek segítségével a látogatók újra átélhetik a régi idők repülési élményeit.
Emellett pop-up store-ban egyedi, vagy újra kiadott termékeket is lehet vásárolni: új és régebbi, limitált kiadású repülőgépmodelleket, kényelmi csomagokat, képeslapokat, csomagbilétákat és bőröndöket, valamint ikonikus vintage posztereket is kínálnak eladásra. Emellett az Air France történetében először lehetővé válik a Jean Picart Le Doux által tervezett, 1966 és a 2000-es évek között a La Prémiere és Business osztályon használt evőeszköz készlet megvásárlására is. A bevételből az Air France Alapítványt támogatják, amely 30 éve segít rászoruló gyermekeken.
Mindemellett az Air France neves divattervező cégekkel közös kollekciót is elérhetővé tesz. Ezeket a Vanessa Bruno, a Delsey, a Bernardaud, a Brun de Vian-Tiran és a Le parapluie de Cherbourg bevonásával készítették.
Az Air France mindezek mellett divatbemutatót is tart a Lafayette Galériában. A modellek a pilóták, a légiutaskísérők, a földi, valamint karbantartó személyzet korábbi és mai egyenruhájába öltöznek majd. Ezeket a formaruhákat Christian Dior, Cristóbal Balenciaga és Christian Lacroix tervezte.