Családi nyaralás mesés újraértelmezése Mariazellben I.

Mikor családi nyaralást tervezünk, szeretnénk minél több élményt adni gyerekeinknek, hogy ha visszatekintenek a közösen eltöltött időre, ne csak a homokvárépítés, vagy a wellness részleg szauna kínálata jusson eszükbe, hanem igazán tartalmas emlékeik is lehessenek. Mariazell tökéletes célpont, hiszen a természet közelségét adó alpesi város számtalan lehetőséget nyújt akár az aktív, akár a passzív pihenésre, minden korosztálynak. Már a kb. 4,5 órás autó- vagy buszutunk során (Bécsen keresztül akár vonattal is megközelíthető) átadhatjuk magunkat az egymás mellett elhelyezkedő kisvárosok hangulatának, ahogy belélegezzük a harapnivaló friss levegőt, és engedünk a zöld minden árnyalatában pompázó hegyvonulatok, vagy az élénk rózsaszínben tündöklő gesztenyefák érzéki csábításának. Az út mentén békésen kérődző bocik, a gyógynövényekkel, vagy szabadon termő nárciszrengeteggel teli rétek, esetleg az úton velünk szembejövő traktor képe igazi mesevilágba repít minket.

Egyre több lehetőségünk van anyanyelvi tájékozódásra/szállásfoglalásra, ahogy például Mariazell magyar bázisának is tekinthető, annak fő terén található Hotel Magnus Klause*** esetében is így van. Tantics Mónika, a szálloda vezetője és csapata szerencsére nem csak szállóvendégeknek, hanem minden, a városba érkező magyar turistának szívesen ad szóban és nyomtatott formában is tájékoztatást, így a mi segítségünkre is ők voltak, milyen családi élmények gyűjthetőek be a városban és környékén.

„Kis- vagy akár nagyobb gyermekes családok számára a tavaszi-nyári időszakban elérhető és az egyik legélvezetesebb programot nyújtó szórakozás, a Bürgeralpén (1270m) található Favágók Országa élménypark (Holzknechtland). A városból könnyedén, 15-20 fős, kabinos felvonón juthatunk fel ide, és megismerkedhetünk a favágók világával, kis faházakat végigjárva láthatjuk a fafeldolgozás folyamatát, gyerkőcünkkel fát úsztathatunk és akár egy vízi malom működésének rejtelmeibe is beleshetünk.

A parkon belül Erdei múzeum és két mesterséges tó is található, utóbbit hangulatos kisvasúttal kerülhetjük meg, gyönyörködve a panoráma megkapó látványában. Nyári időszakban (június vége-szeptember eleje) minden péntek este a Mariazeller Bergwelle keretein belül itt a parkban egyedülálló lézershow-val egybekötött koncerteken is részt vehetnek a látogatók”- mondja Mónika.

Miután kigyönyörködtük magunkat a hegy tetejéről látható panorámában, a turistaútvonalakban bővelkedő Bürgeralpéról gyalog is lesétálhatunk, hogy utána a jól megérdemelt fagyinkat, vagy a méltán híres mézeskalácsot megkóstoljuk a Pirker cukrászdában! Ami igazi különlegesség, és ritkaság, hogy ha a város melletti Gemeindealpét, Mariazeller Land (a város és környéke) legmagasabb hegyét választjuk úti célul, hogy a hegyre felvivő ülőliftből a középállomáson kiszállva gokarttal, vagy óriásrollerrel száguldhatunk vissza a kiindulópontunkhoz, amely páratlanul izgalmas családi élmény!

Gondolnak a családosokra, így költségkímélő kombinált bérlet is váltható a két hegyre. A Gemeindealpe tetejére érve belátni egész Mariazellt és környékét, ha pedig aktívabb család vagyunk, újabb lehetőség nyílik a hangulatos túraútvonalak bejárására. Ha a hegytetőről mégis inkább az ülőliftet választanánk visszaútra, a szabadon járó-kelő állatokra, mondjuk zergére akkor is figyelmesek lehetünk.

Mariazell esetében javasolt hosszabb nyaralás tervezése, ugyanis a festői látványt adó hegyeken, és a rajtuk bejárandó megannyi túraútvonalon (200km) kívül a környező tavak is számos programot adnak számunkra. Minden látványosság kiélvezésére érdemes a hosszú hétvége helyett legalább egy hetet is szánnunk. Például a gyalog vagy kerékpárral is megközelíthető Erlaufsee-hoz hétvégenként a mariazelli vasútállomásról nosztalgiavonattal is eljuthatunk, amelyet 2011-ben Stájerország legszebb úti céljává is választottak, nem véletlenül.

A strandolási, csónakázási és vízi biciklizési lehetőségeket kínáló, fennkölt szépségű tó partján hűsölve még a legmelegebb nyári napok is könnyen elviselhetőek. Partján strandbüfé, a tó szomszédságában pedig kalandpark várja az ide érkezőket. Milyen meglepetéseket, fantasztikus programlehetőségeket rejt még magában ez a csodás ékszerdoboz? Mariazellről szóló sorozatunk 2. részében eláruljuk.
Addig is bővebben a Mariazellben elérhető családi programokról itt olvashatunk:

magnusklause.com/hu/kiemelt/csaladi-nyaralas-mariazellben.

Legyél az első hozzászóló "Családi nyaralás mesés újraértelmezése Mariazellben I." című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.