Díjazták a Budapest Airport Zrt..-t

A repülőtér-üzemeltető 2022-ben ismét kiérdemelte az Investors in People arany fokozatú globális minősítését, amelyet csak a legkiválóbb munkáltatók kapnak meg.

Az Investors in People nevű nemzetközi szervezet háromévente minősíti az általa kialakított standardoknak való megfelelést. A brit hátterű szervezet alapelvei szerint egy vállalat fejlődése úgy lehet fenntartható, hogy munkafolyamataiba a munkavállalókat is aktívan bevonja, a dolgozók folyamatos támogatása és fejlődésre ösztönzése mellett.

A kiváló munkáltatóknak járó díjat először 2015-ben – Európa első kontinentális repülőtereként – sikerült elnyernie a budapesti repülőtérnek, majd 2018-ban Gold szinten erősítette meg minősítését. 2022 januárjában az Investors in People frissítette a Budapest Airport akkreditációját, amelynek keretében a repülőtér fenntartójának minden munkatársa elmondhatta a véleményét a munkakörülményekről egy online kérdőív kitöltésével.

A felmérés részét képezték személyes beszélgetések is, amelyek keretében az Investors in People magyarországi tanácsadója hallgatta meg a Budapest Airport 30 dolgozóját, emellett pedig 300 kolléga mondta el a véleményét online felmérés keretében a szervezet minden területéről és szintjéről. A Budapest Airport munkavállalóinak válaszai alapján 2022-ben a repülőtér-üzemeltető ismét megkapta a legkiválóbb munkáltatóknak járó Gold fokozatú akkreditációt. Ezt a felmérésben részvevő 75 ország 15 000 vállalatának mindössze 17 százaléka mondhatja el magáról.

A maximális 900 pontszámból 735-öt szerzett a budapesti repülőtér, ami jelentős javulás a 2018-as eredményhez (698 pont) képest, míg az iparág specifikus átlag mindössze 692 pont. Ezzel az eredménnyel a Budapest Airport a 255-4999 közötti létszámú, 1036 vállalat közül a 171. helyen áll; míg a hasonló területen tevékenykedő 54 cég között az előkelő 5. helyet foglalja el a nemzetközi rangsorban.

Zahorán-Pirisi Zsuzsa, a Budapest Airport HR igazgatója a minősítés kapcsán kiemelte: „Nagy elismerés ez a Budapest Airportnak és minden dolgozójának – továbbá pedig remek visszajelzés a vállalat számára arról, hogy a munkáltató és a munkavállalók közötti folyamatos kapcsolat és együttműködés elengedhetetlen a vállalat sikeres működéséhez, valamint az üzleti célok eléréséhez. A továbbiakban is a kölcsönös együttműködés szellemiségében fogunk dolgozni, hiszen mindannyiunk közös célja, hogy utasaink számára a legjobb szolgáltatást nyújtsuk.”