Utolsó fázisába ért a Land Rover legendás modellje, a Defender legújabb verziójának tesztelése: Kenyában nyúzzák a gépet, mielőtt gyártani kezdenék.
A Borana természetvédelmi területen a prototípus a rezervátum 14 ezer hektáros területén, éles körülmények között fog nehéz terheket vontatni, gázlókon átkelni, és kíméletlen terepeken ellátmányt szállítani. És ez persze csak egy része a teszteknek: mire elérkezik az új Defender világpremierjének napja, a típus a világ legkíméletlenebb pontjain több mint 45 ezer különböző próbán esik át. A Land Rover mérnökei ötven fokos sivatagi forróságban, az északi sark mínusz negyven fokos dermesztő fagyában, a coloradói Sziklás-hegység 3000 méteres magaslatain vallatták a prototípusok flottáját, hogy meggyőződjenek arról, az új Defender a legkalandvágyóbb ügyfelek kezei között is könnyedén megbirkózik a mindennapok kihívásaival.
“A mindenre kiterjedő szimulációkon és fékpadon végzett teszteken túl 1,2 millió kilométert tettünk meg az új Defenderrel a legváltozatosabb terep- és klímaviszonyok között, hogy biztosak lehessünk abban, minden idők legstrapabíróbb, legkiválóbb terepalkalmasságú Land Rover típusát alkotjuk meg.” – mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover műszaki fejlesztési igazgatója.
Az új Defendert az Egyesült Királyságban, Gaydonban, a Land Rover világszínvonalú tervező, fejlesztő és tesztlétesítményeiben tervezték és fejlesztették. A Defender a szlovákiai Nyitrán, a Land Rover nemrég megnyitott, ultramodern gyártólétesítményében készül majd.