A folyosó melletti ülés elsősorban a nagyra nőtt, hosszú lábakkal megáldott utasok favoritja, hogy ne kelljen egész úton úgy ülniük, mint a kis Mukk a mesében. Az ülés egyetlen hátránya, hogy nem lehet legényesen felcsapni a jobb oldali karfáját. Mindig is szerette volna tudni, miért? Fellebbentjük a rejtély fátylát, és eláruljuk a trükkös megoldást!
Főleg akik hosszú távra repülnek, de nem tudják megengedni maguknak a business osztályt, minden apró plusz kényelemnek örülnek, ilyen pl. a két utas között felnyitható közös karfa is. Ám a folyosó melletti ülésen be van betonozva a jobb oldali karfa, hiába is erőlködünk vele.
„Ezzel az utasok biztonságát is szolgáljuk” – adja meg a választ Peter Königsfeld, a BDL (Német Légiforgalmi Gazdaság) Országos Szövetségének szóvivője. – Ezzel is biztosítjuk, hogy a fedélzeti szerviz olyan akadálymentesen működjön, amennyire csak lehetséges.”
Ami persze nem működne akkor, ha az ételes és italos szervizkocsikkal állandóan lekaszálnák a kedves utast, ezért is szolgál a folyosó melletti ülés karfája afféle védőgátként.
Ezt támasztja alá Sandra Kraft is, a Lufthansa szóvivője, mely szerint nem kívánatos, ha a gangos utas behajol az amúgy is szűk folyosóra, mert az neki sem lesz jó, de akadályozza a fedélzeti személyzetet is.
De ha mégis minden kötél szakad, van erre egyáltalán valami trükk? Természetesen! Az egyszerű megoldást, amelyet ő maga is naponta használ, egy légi utaskísérő árulja el nekünk: „Van egy kis szerkentyű a karfa alatt leghátul, az ülés végénél…”
Na ott.
K. Strompf
Legyél az első hozzászóló "Ezért nem tudod felcsapni a repülőn a folyosó melletti ülés jobb oldali karfáját" című cikkhez