Felmérések szerint az elmúlt másfél évtizedben háromszorosára nőtt a városi kerékpárosok száma Franciaországban. A mobilitási projekt lényege, hogy egy előre feltöltött kártyával lehet bérelni autót, robogót, kerékpárt és egyéb kiegészítőket, például gyerekülést is – olvasható az Octogon című építészeti lap legújabb számában.
A program keretében új közbicikli-hálózatot is kialakítanak Bordeaux-ban. A kerékpárok tervezésére a város 2011 novemberében pályázatot írt ki, amelyet a legnevesebb francia formatervező, Philippe Starck nyert meg.
A program a célja, hogy a 240 ezer fős városban, ahol négy egyetem is működik, az emberek az éppen szükséges közlekedési eszközt válasszák, ha valaki például a közösségi közlekedést és a kétkerekűt használja javarészt, fölöslegesen ne tartson autót csak azért, mert évi pár alkalommal hosszabb távra utazik, inkább béreljen.
A közkerékpárokat a Peugeot gyártja majd, és ami a formát illeti, Starck a klasszikus kerékpárdizájnt vette alapul, ehhez párosított rikító sárga abroncsot, sárvédőt. A bicikli első ránézésre rendkívül praktikus, van első és hátsó csomagtartója, láncvédője, stabil kitámasztója, rugós nyereggel szerelték fel, ívelt a kormánya és a bicikliváz mély. Információk szerint első lépésben 3000 darabot gyárt belőle a Peugeot.
A 63 éves Philippe Starck a Párizs melletti Neuillyben született, apja repülőgép-konstruktőr volt. Ahogy magáról írta, apjától örökölte a feltalálói szellemet. Először saját maga tervezte lámpákat készített, karrierje a párizsi Café Costes belső átalakításával indult, majd Mitterand akkori francia elnök magánlakosztályát készítette el az Elysée-palotában. Később New York-i, Los Angeles-i szállodák belső berendezését tervezte meg, de jachttól a széken, a fogkefén át a citromfacsaróig és motorbicikliig sok tárgy megformálása köthető a nevéhez.
Legyél az első hozzászóló "Francia sztárdizájner közbiciklit tervezett Bordeaux-nak" című cikkhez