Focus on France címmel szerveztek találkozót a budapesti francia nagykövetség rezidenciáján, hogy bemutassák, mivel készül idén Franciaország turizmusa. A rendezvényt Pascale Andréani nagykövet nyitotta meg.
Franciaország már jó ideje készül a turizmusa újraindítására, és a terveket Destination France néven gyűjtötték csokorba. Ehhez jelentős összeget, 1,9 milliárd eurós költségvetést is hozzátettek. A cél az, hogy Franciaország megszilárdítsa vezető turisztikai pozícióját, de úgy, hogy fenntarthatóbb, minőségibb, rugalmasabb legyen a turisztikai modell. Mindezt a tervben húsz pontban foglalták össze. Ezek között szerepel többek között a kínálat minőségének javításának elősegítése kedvező hitelekkel, az idegenforgalmi adatok mélyrehatóbb elemzése és persze megannyi fejlesztés támogatása.
Még nagyobb figyelmet szentelnének Franciaország természeti és kulturális turisztikai adottságaira, a regionális kulturális turizmus újjáélesztésére. Olyan célokat is megfogalmaznak, mint, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható turizmus első számú célpontjává váljon például a kerékpáros turizmus révén. De a fenntarthatóságot elősegítenék a szálláshelyek új besorolási rendszerével is: a szigorúbb minőségi kritériumok között a környezetvédelmi követelmények is megjelennek.
Fontos eleme a tervnek, hogy Franciaország 2024-ig egy széles körű sajtó- és kereskedelmi kommunikációs, promóciós programot indít. Kihasználnák azokat a nagy Franciaországban rendezendő nemzetközi sporteseményeket is, amik lehetőséget nyújtanak az ország vonzerejének növelésére. Ezt olyannyira komolyan gondolják, hogy már arra is készülnek: a rendezvényeknek otthont adó, és így turisták sokaságát fogadó városokban a taxisoktól kezdve a szállásadókig továbbképzéseket szerveznek a vendéglátóknak, hogy a látogatók még jobb élményeket, benyomásokat szerezhessenek Franciaországról.
A rendezvényen külön szó esett több kiemelt desztinációról, így például a Cote d’Azur-ről, Korzikáról, a Les Menuires sípályáiról, a Fontevruad apátságról és a Chenonceau kastélyról.