Hasított a nemzetközi szállodapiac

A luxuskategóriás szállodákban nőtt a leginkább a forgalom és a foglaltság, de más szegmensekben sem lehetett ok panaszra egy nemrég közzétett kutatás szerint.

2023-ban az egy kiadható szobára jutó árbevétel 13,5 százalékkal, az átlagos napi szobaár 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 64,4 százalékról 69,7 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Hungary által közzétett iparági elemzésből, amit a turizmus.com ismertetett.

A nemzetközi tanácsadó cég négy globális hotellánc: a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján minden kategóriában fejlődést mutatnak a számok, de különösen kiemelkedő a luxuskategóriás hotelek teljesítménye, ahol a foglaltság mértéke egy év alatt 59 százalékról emelkedett 68 százalékra.