Egészen formabontó repülővel állt elő a holland Delfti Műszaki Egyetem (TU Delft) ami mögé beállt a KLM is – szemlézte a CNN-t az Index.
Mint írták, a futurisztikus dizájnnak funkciója is van: a két géptörzs lényegében egyszerre a két szárny is, így az utasok, a csomagok és az üzemanyagtartályok is a szárnyakon kapnak helyet, a hajtóművek pedig a gép tetején vannak. Ezzel a felépítéssel a tervezők szerint 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt a gép, mint a hasonló befogadóképességű Airbus A350-900.
A KLM vezérigazgatója a projekttel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az elmúlt években a fenntarthatóság úttörőivé váltak. Nemrég írtunk arról, hogy fenntartható repülőgép-üzemanyagot előállító gyárat épít Hollandiában a KLM légitársaság a SkyNRG olajipari vállalattal közösen.