A légitársaság közlése szerint a gép műszereit akkumulátorhibát jeleztek, ezért döntöttek a pilóták a kényszerleszállás mellett. Egyes sajtóértesülések szerint a gép pilótafülkéjébe füst szivárgott, de ezt az ANA egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem volt hajlandó.
A japán hatóságok közlése szerint a 129 utas és a 8 fős személyzet sértetlenül hagyta el a Tokióból felszállt gép fedélzetét, miután az idő előtt landolt Takamacu repülőterén.
A Boeing 787 Dreamliner utasszállító biztonságosságával kapcsolatban az elmúlt napokban az amerikai és a japán közlekedési minisztérium is vizsgálatot indított, miután a géptípussal a múlt héten négy kisebb incidens történt.
A Dreamlinerek úttörő, belső kialakításukkal vonták már rögtön megjelésükkor magukra a figyelmet
Múlt hétfőn Bostonban elektromos tűz ütött ki a Japan Airlines (JAL) egyik gépén, másnap ugyanott, ugyanannak a légitársaságnak egy másik Boeing 787-esénél észleltek üzemanyag-szivárgást. Pénteken Japánban az ANA egyik ilyen típusú repülőjének egyik generátoránál olajszivárgást vettek észre, egy másik esetében pedig a pilótafülke szélvédője repedt meg (az öt üvegréteg közül egy sérült meg).
Az NHK televízió jelentése szerint a szerdai kényszerleszállást követően az ANA közölte, hogy a sorozatos hibák miatt időlegesen felfüggeszti 787-eseinek használatát.
A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre, amely alacsony tömege és innovatív megoldásai miatt a cég szerint ötödével csökkentheti a légitársaságok üzemanyag-költségeit.
Japán a Boeing legújabb modelljének fő piaca, a JAL és az ANA az eddig világszerte leszállított 50 darab 787-esből 24-et üzemeltet.
Repülőműszaki szakemberek szerint közvetlenül a forgalomba állítás után a legtöbb géptípus esetében fordulnak elő ilyen hibák, amelyeket a gyártó megpróbál a lehető leggyorsabban kiküszöbölni.
forrás: MTI
Legyél az első hozzászóló "Időlegesen kivonta a forgalomból két nagy japán légitársaság is a Dreamlinereket" című cikkhez