Kampány indul a kiváló hazai dinnye fogyasztásáért

Dinnye promóciós programot indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. Ennek keretében július 6-ától hét héten át hét kereskedelmi áruházlánc – ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO – üzleteiben és gyermektáborokban tartanak kóstoltatásokat.

A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum idén is folytatja nagy sikerű dinnye fogyasztásösztönző kampányát. A kampányban résztvevő kereskedelmi áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben július 6-tól augusztus 20-ig hét héten át, hetente két napon kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet termelőinek beszámolói alapján – az optimális időjárásnak köszönhetően – jól indult a dinnyeszezon; minőség és mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani. A hazai piac évente 120-150 ezer tonna dinnyét vesz fel, az egy főre jutó fogyasztás évi 12-15 kg, amit az időjárás jelentősen befolyásol. Idén Magyarországon mintegy 5 ezer hektáron termelnek görögdinnyét, az öt nagy „dinnyés” tájkörzet közül a legnagyobb területen Békés megyében, 1910 hektáron, amelyet Szabolcs-Szatmár-Bereg 1670, Tolna 512, a Heves-Jászság körzet 420, Baranya 175 hektárral követ. Emellett még 389 hektár szórvány területen folyik dinnyetermelés. Országosan 200 ezer tonna körüli összterméssel számolhatunk ebben az évben. A technológiai fejlődés jól nyomon követhető, a legtöbb termőkörzetben már szinte teljes mértékben oltott dinnyét valamint új fajtatípusokat is (különleges, feketehéjú és sárgahúsú magnélküli) termesztenek, illetve más térségekben szintén terjednek a korszerű termelési módok.

 

Legyél az első hozzászóló "Kampány indul a kiváló hazai dinnye fogyasztásáért" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*