2014 tavaszán indul a MOL Bubi névre hallgató rendszer nagy fejlesztése, mely Budapesten kilenc kerületet, mintegy 120 utcát, 60 jelzőlámpás csomópontot, 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint, és emellett magában foglal 20 kisebb forgalmirend-módosítást is. Mindezt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2013. november 25-én hozta nyilvánosságra.
Kétirányúsítanak számos egyirányú utcát a kerékpáros forgalom számára, bővítik a gyalogos és kerékpáros övezeteket. A kényelmesebb biciklizés érdekében járdaszegélyeket süllyesztenek, a lépcsőkön rámpákat, tolósíneket alakítanak ki, és kijelölt autóbuszsávokon is lehetővé teszik a kerékpározást. A főbb utakon kerékpársávot, illetve kerékpáros-nyomvonalat jelölnek ki, a mellékutcákban kiegészítő táblákkal és burkolatjelekkel segítik a kétirányú biciklizést.
A tervek elkészítésekor a BKK minden esetben egyeztetett a helyi utak tulajdonosával – az érintett kerületi önkormányzatokkal –, valamint a Magyar Kerékpárosklub helyi csoportjaival és szakmai vezetőivel is.
A munkálatokat a VI. és a VII. kerületben már megkezdték, idén a Jósika, a Vörösmarty, a Rumbach Sebestyén, a Kertész, a Klauzál és a Rózsa utcában festenek fel kerékpáros piktogramokat, és tesznek ki kiegészítő táblákat. A munkát tavasszal a VIII., IX., XI., I., II., V., XIII. kerületben folytatják, és várhatóan 2014 nyarára fejezik be.
Legyél az első hozzászóló "Kölcsönbicikli-rendszer Budapesten" című cikkhez