A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó és menet közben a levegőt tisztító taxit állított szolgálatba Koppenhágában: a zöld kezdeményezés a város 2030-ra kitűzött károsanyag-kibocsátástól mentes taxikra irányuló politikai céljainak támogatását célozza, rámutatva arra, hogy a taxiipar a zöld átállás kulcsfontosságú mozgatórugója.
Dániában már javában zajlik az taxiszolgáltatások zöld átalakítása. A dán kormány célja, hogy 2025-től egyetlen új taxi se bocsátson ki szén-dioxidot vagy szennyezze a levegőt, és 2030-ra minden üzemelő taxinak zéró károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie. Ennek jegyében a Toyota és a DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 hidrogénüzemű taxit állított szolgálatba Koppenhága utcáin, ezzel támogatva a zöldebb taxiiparra irányuló politikai célokat.
Amikor 2025-ben valaki beül egy új taxiba Koppenhágában, az nem bocsáthat ki sem széndioxidot, sem bármilyen légszennyező anyagot. Ez a dán kormány célja a taxiipar számára, amelynek a helyi politikusok szerint vezető szerepet kell vállalnia a zöld átállásban, akárcsak a nyilvános buszközlekedésnek. Az alkalmazás-alapú taxiszolgáltató, a DRIVR egyike azon taxitársaságoknak, amelyek a zöld átállás élére állnak. Ügyfeleik számára már régóta lehetővé tették a választást hibrid, elektromos és hidrogénüzemű autók között. A DRIVR pedig most jelentősen megnöveli a flotta hidrogénüzemű taxijainak számát, és november elején a Toyotával együttműködve több mint 100 hidrogénüzemű taxit állít csatasorba Koppenhága útjain. Mind a 100 autó képében a világ első tömeggyártású hidrogénüzemű autóját, a Toyota Mirai üzemanyagcellás típust tisztelhetjük, amely menet közben kizárólag vizet bocsát ki.