A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos környezetbarát meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos modulja már sikeresen üzemel az Energy Observer (EO) hajón, ami egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utat tett meg.
Az úgynevezett REXH2 a Toyota üzemanyagcellás technológiáján alapuló, hajókra szánt, hidrogén-alapú áramforrása. A rendszert már sikeresen tesztelték a nyílt tengeren az Energy Observer hajón, egy atlanti átkeléseket is magában foglaló, több mint 7000 tengeri mérföldes utazás során. Az REXH2-ben alkalmazott elektromos hibrid technológia zajmentes tengeri, illetve folyami hajózást tesz lehetővé CO₂- vagy koromkibocsátás nélkül.
Az Energy Observer Developments bejelentette, hogy az REXH2 rendszert beépítették egy HYNOVA 40 típusú hajóba (egy 12 méteres HYNOVA jacht), hogy megvizsgálják, hogyan képes a rendszer kiszolgálni a szabadidős célú szuperjachtokat. Míg az Energy Observer hajó elsődleges erőforrását a napelemekből és szélenergiából származó áram táplálja, a HYNOVA jacht egy akkumulátoros elektromos hajó, felszerelve egy hidrogénes hatótáv-növelővel, aminek központi eleme a Toyota üzemanyagcellája. A 12 személyes jacht az első olyan kishajó, amit üzemanyagcellás technológia hajt, illetve ami nulla károsanyag-kibocsátással működik. A kísérlet célja, hogy a hajózási szektorban is meghonosítsák a hidrogénes-elektromos hibrid technológiát. A REXH2-ben működő Toyota üzemanyagcellás modul akár 60 kW nominális teljesítményt is képes leadni.