A Volkswagen elektromos offenzívája továbbra is lendületben van: az ID.4 1ST már lezajlott előértékesítését követően további ID.4 változatok előrendelése is elkezdődik február közepéig mintegy 30 európai országban, köztük Németországban, illetve az Egyesült Államokban is. Az ügyfeleknek történő kiszállítások márciusban kezdődnek meg az európai, a kínai és az amerikai piacon.
Az ID.4 globális bevezetésével a Volkswagen hangsúlyozza azon ambícióját, hogy piacvezetővé váljon az elektromos mobilitás terén. A vállalat 2023-ig több mint 11 milliárd eurót fektet be, és 2025-ig várhatóan évente 1,5 millió elektromos autót gyárt.
„Az ID.4 fontos szerepet játszik, mert ezzel a modellel a Volkswagen bővíti kínálatát, és elektromos járművet kínál a világ legnagyobb növekedési szegmensében, a kompakt SUV osztályban. Világautónk piacra dobása ezért fontos stratégiai mérföldkő a márka számára ”- mondja a Volkswagen Személyautó márka vezérigazgatója, Ralf Brandstätter. 2020-ban a vállalat megháromszorozta a teljesen elektromos járművek szállítását, és az ID. családnak köszönhetően ma már számos országban piacvezető.
„Az ID.4 világszerte történő bevezetésével még több ember érdeklődik majd az elektromobilitás iránt, ami további támpontot ad elektromos offenzívánknak. Reméljük, hogy csak ebben az évben jóval több mint 100 000 ID.4-et fogunk eljuttatni az ügyfelekhez ”- mondja Klaus Zellmer, a Volkswagen Személyautó márka igazgatótanácsának értékesítésekért felelős tagja. „Eddig már 17 000 megrendelést kaptunk erre a járműre”.
Az ID.3 után az ID.4 a Volkswagen második modellje, amely az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapul. A platform speciálisan az elektromos járművek igényeihez igazodik. Az ID.4 a MEB platform globális bevezetésének kezdetét jelenti. „Az autót a jövőben Európában és Kínában gyártják és értékesítik, és később az USA-ban is gyártani fogják. Ezzel kiterjesztjük az MEB platformot szerte a világon, és megteremtjük a gazdasági alapot az ID. Család sikereihez”- mondja Brandstätter. Zwickauban, Antingban és Foshanban (mindkettő Kínában) a sorozatgyártás már megkezdődött, míg Chattanooga (USA) és a németországi Emden várhatóan 2022-ben indítjabe a gyártást.