Habár sokan, sokhelyütt fogadkoztak, hogy a mostani helyzetet inkább lehetőségként tekintik, mintsem, hogy sopánkodjanak, vagy a túlélésre összpontosítsanak, a Soproni Borvidék aktív közössége, valóban hozzálátott a nagy feladatnak. Újra rendezték soraikat, a borvidékért tenni akaró jogi-, pénzügyi- és marketing kompetenciákkal rendelkező cégekkel szoros együttműködéseket alakítottak ki, s közös célként a Soproni Borvidék megújítását határozták meg.
A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület, és lelkes önszerveződő borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját és a definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat.
A pandémiás helyzet valamelyest ugyan felülírta az eredeti elképzeléseket, ám április végére megszületett az első kézzel fogható eredmény. A borvidék, mely Sopron és környéke mellett Kőszeg és környéke és Vaskeresztes borászatait is magába foglalja új, a tradíciókra építő, ám jövőbe mutató, friss új logót kapott.
Az új logót, követte a megújult közösségi oldal és social média kampány, párhuzamosan egy honlap és kiadványok készülnek. A borvidéki újra pozicionálása, figyelem középpontjába kerülése mellett fontos célkitűzés a borértékesítés erősítése is. Kiemelendő, hogy a Hegyközségi Tanácson keresztül ingyenes pénzügyi-, jogi- és marketing tanácsadás vehető igénybe, a Soproni Borút Egyesület pedig a borvidéki arculat és kommunikációs eszközök megújulásának ügyét viszi tovább.
Rég tapasztalt összefogás, és céltudatosság jellemzi most a Soproni Borvidéket, és úgy tűnik a lelkesedés és tenni akarás egyre szélesebb kört mozgat meg, mindez jó előjel a borvidék jövőjét illetően.
Közösségért tenni akaró, lelkes szakértői team tagjai: Farkas Lajos, Mikó Gábor, Molnár Ákos, Molnár Tibor, Nemes Attila, Németh Ottó, Németh Szabolcs, Linzer Sámuel, Orosz Csaba, Orosz Ferenc, Pakainé dr. Kováts Judit, Dr. Schneider István Gábor, Taschner Tamás, Varga Tamás.